De moment falta epopeia i sobra pausa

No sorprèn de cap manera que Kevin Costner dirigeixi i protagonitzi un western estil més gran que la vida. Tota la seva filmografia com a director pertany al gènere: Ballant amb llops, El missatger del futur –un western futurista– i Open range. I com a actor ha protagonitzat els films de l’Oest de Lawrence Kasdan –Silverado i Wyatt Earp–, a més de la sèrie Yellowstone, de la qual han derivat no sé quantes subtrames. També demostra que, des de fa anys, els únics que volen fer westerns són els actors que els estimen: Costner, Clint Eastwood, Ed Harris i ara Viggo Mortensen.
Però potser el projecte de Horizon, subtitulat Una saga americana i dividit en quatre parts, se li ha escapat una mica de les mans. L’èpica intuïda es dilueix en tots els sentits, el narratiu i el físic, amb una resolució de pantalla que no convida als grans horitzons. A més, més que un film en diverses parts –la segona s’estrena el 30 d’agost i per a les dues següents busca finançament–, té l’estructura d’una saga televisiva, així que aquest capítol no passa de ser una introducció on no acaba d’arrelar res. Si en el seu conjunt pretén ser el western definitiu, haurem d’esperar. De moment li falta epopeia i li sobra pausa.
Notícies relacionades‘Horizon: An american saga 1’
Kevin Costner (Estrena: 28/6/2024)
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Col·legi Mare de Déu del Carme Acomiadat el director d’una escola de Terrassa en plena investigació per denúncies de radicalització ultracatòlica
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe