ELS ‘BLOCKBUSTERS’ PER A LA TEMPORADA DE VACANCES
Un estiu de ‘remakes’ i seqüeles
No s’entreveuen pel·lícules que lluitin per l’hegemonia de la taquilla
El cine espanyol té una assegurança de vida amb les comèdies de Santiago Segura
Les sales s’ompliran en el període estival de personatges més que coneguts: Lobezno, Deadpool, Alien, Beetlejuice, El Cuervo, Gru i Hellboy. Uns mesos en què imperen el terror, el fantàstic i la comèdia.
Barbie i Oppenheimer no només es van convertir en les dues millors estrenes de l’estiu passat, sinó que van capitalitzar el rèdit econòmic mundial en tot el 2023 i van constituir, juntes, un fenomen antagonista que poques altres vegades s’ha donat a la cartellera estiuenca, conegut com el barbenheimer. Cap de les dues eren els clàssics blockbusters estivals. El film de Greta Gerwig, amb els seus 95 milions d’euros de pressupost, porta ja recaptats arreu del món 1.350 milions. El de Christopher Nolan, amb una inversió estimada com la de Barbie, ha recaptat gairebé mil milions.
Un fotograma d’‘Alien Romulus’, de Fede Álvarez, nova entrega de l’univers del clàssic de Ridley Scott. /
¿Hi haurà aquest estiu alguna cosa semblant? D’entrada, no s’entreveuen dues pel·lícules que lluitin per l’hegemonia de la taquilla des del juliol fins a la primera setmana de setembre, així que repetir un fenomen com el de barbenheimer no passarà. I si bé l’oferta és similar a la de l’estiu passat, salvant aquestes dues produccions que van arrasar, abunden aquest any els remakes, continuacions i crossovers, signe clar d’una absència de noves propostes originals com sí que ho va ser, sobretot, el cas de Barbie.
Un estiu de ‘remakes’ i seqüeles /
Comencem amb els crossovers, aquelles pel·lícules que ajunten en un mateix relat personatges de franquícies diferents. El 12 de juliol s’estrena Deadpool y Lobezno, film de Shawne Levy que no uneix els dos peculiars i foscos superherois Marvel del títol, sinó que s’ha de veure com la tercera entrega de la saga Deadppol (que continua estant interpretat, quan se li veu la cara, per Ryan Reynolds) integrada per primera vegada al cicle de l’Univers Cinematogràfic Marvel a través del personatge de Lobezno, de nou encarnat per Hugh Jackman. Marvel necessita un èxit sonat després de fracassos –igual de sonats– en els últims anys, a l’espera que la nova entrega d’Els Venjadors, prevista per al 2026, refloti l’univers.
Un estiu de ‘remakes’ i seqüeles /
Seguim amb els remakes, o l’art, no sempre satisfactori, de versionar de nou algun títol clàssic, semiclàssic, interessant o directament oblidat. Trenta anys després que Brandon Lee protagonitzés l’adaptació del còmic gòtic El cuervo –i morís en el rodatge–, Bill Skarsgard incorpora el personatge creat per l’autor de còmics James O’Barr en aquesta història essencialment de venjança amb estrena prevista per al 30 d’agost. Twisters (17 d’agost), protagonitzada per Glen Powell –vist recentment a Hit man– i Daisy Edgar-Jones, és el remake d’una acceptable cinta de catàstrofes dels 90, Twister, sobre un tornado descomunal.
Noves audiències
Les continuacions segueixen estant l’ordre del dia. La mítica Alien, realitzada el 1979 per Ridley Scott, ha generat no poques seqüeles, preqüeles i derivacions diverses. Ara és l’uruguaià Fede Álvarez qui realitza Alien: Romulus (estrena 15 d’agost), en la qual la criatura dissenyada per H.R. Giger s’enfronta a un grup d’adolescents colonitzadors de l’espai: a la recerca de noves audiències. També torna el superheroi vermellós i petri ideat per Mike Mignola a Hellboy: Thecrookedman (30 d’agost), dues dècades després que Guillermo del Toro el portés per primera vegada a la pantalla a Hellboy. Ara li dona vida l’actor Jack Kesy en una aventura a mitges amb un dels agents del B.P.R.D., l’agència d’investigació i defensa paranormal.
Un altre que torna, molt més madur, és Beetlejuice. Tim Burton i Michael Keaton tornen al personatge que els va consagrar a tots dos el 1988, abans de rodar junts Batman, en una història que té com a protagonistes tres generacions posteriors. El nou film Bitelchús, Bitelchús (6 de setembre) compta també amb Winona Ryder, i incorpora Jenna Ortega, que Burton va dirigir en la sèrie Miércoles. Torna també l’icònic Joker de Joaquin Phoenix, tot i que Joker: Folie à deux amb Lady Gaga com a Harley Quinn, arriba ja fora de l’estiu, el 4 d’octubre. I en el terreny de l’animació Gru 4. El meu dolent preferit (3 de juliol) amplia la nòmina familiar amb un nou personatge i compta amb les veus còmiques de Steve Carell, Kristen Wiig, Sofia Vergara, Will Ferrell i Steve Coogan
Horizon Capítulo 2 (30 d’agost) no és variació ni continuació, sinó la segona part de l’epopeia westerniana dirigida per Kevin Costner, que continua buscant finançament per realitzar dues parts més amb què completar la seva magna obra revisionista sobre el gènere de l’oest.
El terror que no cessa
Per descomptat, el gènere que no cessa és el de terror. M. Night Shyamalan proposa a La trampa (9 d’agost) una inquietant història ambientada durant un concert pop. Oz Perkins, el fill d’Anthony Perkins, reuneix Nicolas Cage i Maika Monroe –protagonista de l’obra mestra It follows– a Longlegs (2 d’agost), una altra visió dels relats sobre agents femenines de l’FBI i assassins en sèrie escabrosos. Renny Harlin estrena la primera part d’una trilogia Strangers. Capítulo 1 (12 de juliol), amb cabanes al bosc i personatges amenaçats per gent estranya. Dels altres dos capítols de moment no se’n sap res.
Notícies relacionadesHi ha altres veus i altres àmbits. Com la comèdia lleugera amb títol de crooner, Fly me to the moon (12 de juliol), en la qual l’Apollo 11 serveix de teló de fons als amors entre Scarlett Johansson i Channing Tatum. O el film de motards dels 60 Bikeriders. La ley del asfalto (12 de juliol), en el qual el seu director, Jeff Nichols, sembla fer un gir en relació amb títols com Takeshelter i Mud; la pel·lícula la protagonitzen Austin Butler, Jodie Comer, Tom Hardy i algú que no falta en els repartiments de Nichols, Michael Shannon.
El cine espanyol té una assegurança de vida amb les comèdies familiars de Santiago Segura, sempre predisposat a la seva cita estiuenca (o nadalenca): aquest any toca la quarta entrega d’una de les seves rendibles franquícies Padre no hay más que uno 4: Campanas de boda (17 de juliol), però molt bé podria haver sigut A todo tren 3. La meta és superar a La familia Benetón, la comèdia amb Leo Harlem i El Langui que a la setmana de la seva estrena (el mes de març passat) ja havia recaptat dos milions i mig d’euros i és la pel·lícula espanyola més taquillera des de principis d’any.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia