Gran èxit de tot un dia de María Hervás

El públic acomiada com una heroïna l’actriu a l’acabar ‘The second woman’, un experiment de 24 hores en què ha interpretat la mateixa escena 100 vegades canviant el partenaire masculí

Gran èxit de tot un dia de María Hervás
2
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

¿Com aguantar 24 hores en una funció repetint la mateixa escena curta al costat d’un partenaire diferent cada vegada? Aquest és el repte al qual s’ha enfrontat María Hervás en el Teatre Lliure i que va acabar ahir poc després de les sis de la tarda amb un enorme èxit: set minuts d’aplaudiments. En cas d’haver sigut un torero, Hervás hauria sortit a coll del Lliure. El públic, dret, va acomiadar l’actriu madrilenya, molt emocionada i contenta després de la seva gesta.

Hervás, que va protagonitzar al mateix teatre Yerma, dirigida per Juan Carlos Martel Bayod, va començar amb bon peu dissabte a les sis de la tarda The second woman, amb el teatre al màxim de públic, curiós de veure com mantindria el tipus reproduint la mateixa escena, d’uns 10 minuts, amb 100 homes molt diferents, la majoria gent sense experiència teatral.

L’actriu madrilenya va començar amb molta energia afrontant una escena que dibuixa una relació que no va gaire né. Els personatges es fan algunes preguntes, algun retret i també ballen amb una música sensual abans d’arribar al moment final. Un jove va sorprendre l’actriu amb un petó de pel·lícula, o almenys ho va intentar, poc després de començar l’escena. Hervás va saber seguir endavant. El públic reia i aplaudia després de cada interpretació.

Enganxava veure la mateixa situació en bucle, que canviava segons la química entre els intèrprets i les relacions de poder que s’establien. Cap d’elles era idèntica i les càmeres que filmaven primers plans de les expressions dels dos protagonistes permetien no perdre detall d’aquesta performance, ideada per les directores australianes Anna Breckon i Nat Randall. El públic, que reia amb els diferents matisos i reaccions, aplaudia al final de cada escena.

Prova superada

Per als que hi van actuar va ser tota una experiència. "Al final estava una mica nerviós", confessa un enginyer jubilat de 70 anys que va sortir dels primers. Veure Hervás, transformada en dona fetitxe, amb perruca rossa a l’estil Marilyn Monroe i vestit vermell, imposa. "Ara ja estic tranquil, ja puc treure’m la Virgínia –així es diu el personatge d’Hervás– del cap", deia, satisfet d’haver superat la prova amb Hervás, una actriu coneguda. Va guanyar un Max per Iphigenia en Vallecas, va interpretar el rol de víctima a Jauría i ha paticipado en sèries com La que se avecina i Machos Alfa. Tot i que el repte al Lliure no s’assembla a res del que havia fet fins al moment, se la veia còmoda en l’experiment.

Notícies relacionades

Tots els participants amb qui va parlar EL PERIÓDICO sortien encantats: "Jo m’ho he passat en gran", resumia un enginyer de 40 anys que fa teatre amateur. "Una cosa és fer improvisació amateur, i una altra de molt diferent és venir i actuar al Lliure en una producció amb mitjans i amb una professional com Hervás", va dir abans d’entrar a la sala per seguir el muntatge com a espectador. Tant entrada la nit com de matinada, bastanta gent jove va acudir a veure l’espectacle.

Dels 400 voluntaris que es van presentar al càsting només 100 van ser elegits. Entre ells hi havia de tot, com un senyor que mai havia trepitjat un escenari que es va apuntar després de veure un anunci del Festival Grec perquè va pensar que era una magnífica manera de sorprendre la seva filla, que complia 30 anys el dia de la funció.