Idil·li a la llum de la Lluna i de la NASA

E l títol no és gaire original –Clint Eastwood ja va utilitzar l’estàndard Fly me to the Moon a la banda sonora de Space cowboys–, però resumeix bé els dos pols d’aquesta pel·lícula: la carrera espacial i un idil·li complicat. D’un costat recupera el vessant de la comèdia romàntica de finals dels 50, la sex comedy, però amb Scarlett Johansson en un paper més proactiu que el de Doris Day, i Channing Tatum en un de més reactiu que el de Rock Hudson. I d’altra banda parla dels preparatius del programa Apolo 11 de la NASA, fabula una vegada més amb la idea que l’allunatge que van presenciar milions de persones per televisió va ser un engany recreat en un plató, i encara amb certa franquesa la finalitat real d’aquelles expedicions lunars: demostrar que els nord-americans podien fer-ho abans que els soviètics perquè la Lluna no fos comunista.
Quan s’inclina per la comèdia romàntica pura i dura, la pel·lícula funciona millor perquè, entre altres coses, Johansson té look d’aquella època, 1969, i encant per a aquest tipus d’humor. La part, entre còmica i dramàtica, de l’Apolo 11 és farragosa, i al joc final entre realitat i representació se li podria haver tret més profit.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Col·legi Mare de Déu del Carme Acomiadat el director d’una escola de Terrassa en plena investigació per denúncies de radicalització ultracatòlica
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe