‘Ángela’ explora la violència masclista amb ulls de la víctima

El ‘thriller’ d’Atresplayer explica com la dona protagonista (Verónica Sánchez) conviu amb el maltractament fins que decideix desemmascarar el seu marit.

‘Ángela’ explora la violència masclista amb ulls de la víctima
2
Es llegeix en minuts
Inés Álvarez
Inés Álvarez

Periodista

Especialista en programes de televisió i sèries

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El degoteig de víctimes del maltractament és incessant, així com el de les denúncies contra marits i parelles que van mudar el seu intens amor per un sentiment que traspua toxicitat. Però són incomptables els casos que no arriben als informatius ni a les comissaries perquè es pateixen amb un esparadrap a la boca dins de les quatre parets de la llar. I és per això que no pot estar més d’actualitat la història que explica la sèrie britànica Angela Black, thriller dramàtic que ha adaptat Atresmedia amb el títol d’Ángela i que estrena avui Atresplayer. Més endavant ho farà Antena 3 en prime time.

Ángela (Verónica Sánchez, El embarcadero, Sky Rojo) és una dona que sembla tenir-ho tot: un bon nivell de vida, una preciosa casa dissenyada per ella mateixa, dues filles amoroses i un marit que és atractiu i encantador, Gonzalo (Daniel Grao, Hit, La chica invisible). Almenys, si més no, de portes enfora, perquè, en realitat, l’home es tracta d’un psicòpata de manual que la té controlada –impedint-li fins i tot treballar i aïllant-la de l’altra gent–, i que fa que mantingui en secret els maltractaments psicològics i físics als quals la té sotmesa. I ella aguanta perquè ell sap una cosa que va passar en el passat que la fa sentir-se culpable i optar per callar.

L’arribada d’Edu, un home seductor que es presenta com a antic company de l’institut (Jaime Zatarain, Rapa, Hasta el cielo: la serie), tot i que no és qui diu ser –com li adverteix la seva amiga Esther (Lucía Jiménez, Desaparecidos, Madres: amor y vida)–, farà que canviïn les coses. Primer, perquè despertarà en ella sentiments oblidats i, després, perquè li explicarà que el seu marit amaga foscos secrets i planeja assassinar-la. I és llavors quan la por constant que sent Ángela en el dia a dia, perquè faci el que faci serà castigada, li fa un forat a la sospita que això pugui ser cert i el perill sigui encara més gran. I comença a contemplar la proposta que li fa d’ajudar-la a eliminar-lo de la seva vida.

"Al principi no el creu, però després comença a fer-ho i viatgem a la desestabilització total de la psique d’Ángela. Hi ha un moment en què ella arriba a dubtar de la veracitat del que ell està dient, de si ell existeix o no, de si el que està passant és real o s’ho està inventant tot", explica Verónica Sánchez. "I com que tota la sèrie està narrada des del punt de vista d’ella, l’espectador també dubtarà de fins a quin punt aquesta dona sotmesa a tant estrès pot estar tornant-se boja", afegeix.

L’elenc d’aquesta producció de Buendía Estudios Bizkaia, que està dirigida per Tito López-Amado, el completen Iván Marcos, Ane Gabarain i María Isabel Díaz Lago, a més de les nenes Maia Zaitegui i Sua Díez, entre altres.

Notícies relacionades

Més intimista i claustrofòbica

"Aquesta adaptació està centrada més en la psicologia de la narradora, que és Ángela. És més intimista i més claustrofòbica. Perquè Angela Black planteja els fets, en canvi aquesta es basa en com els veu ella. I com que no és fiable com a narradora, es converteix en una cosa més obsessiva, més enrevessada". Així l’espectador podrà posar-se més que mai en la seva pell. En la seva adolorida pell. I endinsar-se en la seva ment. Tan fràgil.