Pla de lectura
Campanya perquè 2 de cada 3 catalans llegeixin un cop a la setmana

Libros en una imagen de archivo
"Sofà, llibre i manta" és un dels nous lemes impulsats des del Departament de Cultura per aconseguir que dos de cada tres catalans llegeixin, almenys, una vegada a la setmana i que un 40% ho facin en català. La campanya, inspirada en el popular sofà, pel·li i manteta (que en els últims temps ha canviat informalment a sofà, manteta i Netflix), es va presentar ahir amb una festa a l’Arts Santa Mònica que va reunir personalitats del món de la cultura i el llibre a Catalunya.
Llegir a la platja, escoltar un audiollibre mentre es passeja pel bosc o en una tauleta en el transport públic són altres situacions que recull la nova campanya de foment de la lectura, que la presenta com una companya de viatge que acompanya al llarg de tota la vida. L’acció, una peça més del Pla Nacional de Llibre que la consellera Natàlia Garriga va presentar fa un any, anima els ciutadans a "posar la lectura en el centre dels seus plans".
Aturar el món
Notícies relacionades"En un món ple d’estímuls, en el qual tots vivim a un ritme molt ràpid, amb mòbils i pantalles enganxades als nostres ulls constantment, llegir suposa un moment de desconnexió, o més ben dit, de connexió. Llegir permet que el nostre món, tan bonic però sovint també tan frenètic, s’aturi una estona. Que el soroll se’n vagi", diu Garriga.
La campanya va dirigida a tota la població, perquè llegir, recorda Garriga, és una activitat directament relacionada amb el benestar. Impulsar l’hàbit lector és el gran objectiu del Pla Nacional del Llibre, que s’ha proposat que, l’any 2030, el 76% dels catalans llegeixin llibres almenys una vegada al trimestre (un 70% ho feien el 2023), que un 65% llegeixin una vegada a la setmana (un 60% ho feien el 2022) i que el 40% de la població ho faci en català, una xifra que ara mateix està en el 34,7%. Per a això compta amb un pressupost global de 58 milions d’euros.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- SALUT Un bacteri, possible causa de l’augment del càncer colorectal
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- El papa Francesc i Jesús es fan 'selfies' al cel: així és el vídeo viral fet amb IA
- La successió del Papa Francesc impulsa ‘Cónclave’ a 150 sales de cinema a l'Estat
- El Govern cedeix davant d’ERC i fragmentarà la injecció de més recursos per tenir estabilitat sense pressupostos
- En delictes de furts lleus El fiscal superior de Catalunya planteja recuperar l’arrest de 30 dies per multireincidència