Frenesí artístic i amorós

Frenesí artístic i amorós
1
Es llegeix en minuts
Quim Casas

Influenciat lleugerament per l’impressionisme i de forma més clara per Paul Gauguin, Pierre Bonnard (1867-1947) va ser un pintor que es va caracteritzar pels seus retrats de nus femenins, desafiadors per a l’època, i no li va fer fàstics a un treball més rendible, la il·lustració publicitària. Com tot bon biopic, Bonnard, el pintor y su musa desgrana la forma artística alhora que traça la conflictiva relació amb Marie, la noia de classe humil de la qual es va enamorar i que va canviar el seu nom a Marthe per semblar més aristocràtica.

Encarnats per Vincent Macaigne i Cécile de France, Pierre i Marthe en mantenen una relacó apassionada i, per moments, autodestructiva, viuen ruptures i reconciliacions, frenesí i distanciament. La pel·lícula indaga en l’última part en una altra relació del pintor, amb una nova model i musa, després d’haver abordat el precipici de la bogeria tan habituals en pel·lícules franceses sobre artistes d’aquestes característiques. A estones és estranya, amb el·lipsis molt ràpides amb foses a negre. En d’altres es torna massa histriònica, tot i que la relació sigui compulsiva. Mostra bé com Bonnard crea el seu art, però es perd en alguns dels seus blocs en una marea de sentiments que, entre disputes, gelosia i crits, està a un sol pas de la bogeria d’amor.

Notícies relacionades

‘Bonnard, el pintor y su musa’ 

Martin Provost (Estrena: 30/08/2024) 

Temes:

Cine