Soderbergh obrirà el Festival de Sitges amb el ‘thriller’ ‘Presence’
El cineasta protagonitzarà la inauguració del certamen, que se celebrarà del 3 al 13 d’octubre. El programa inclou els últims títols, entre d’altres, d’Alexandre Aja, Asif Kapadia, Natalie Erika James, Bertrand Mandico i Nacho Vigalondo.
El cineasta Steven Soderbergh, una de les firmes més actives i inquietes del Hollywood contemporani, autor de pel·lícules (Sexe, mentides i cintes de vídeo, Traffic, Ocean’s Eleven) i sèries (The Knick) simplement icòniques, explorador incansable de gèneres i formats, visitarà el Festival de Sitges per presentar el seu aplaudit thriller espectral Presence en la inauguració d’aquesta 57a edició del certamen, que tindrà lloc del 3 al 13 d’octubre.
En la roda de premsa de dimarts es va donar a conèixer també el film de clausura: Nunca te sueltes, conte sobrenatural d’Alexandre Aja (Alta tensión multipremiada a Sitges el 2003), que recollirà una Màquina del Temps pels seus serveis en la revitalització del cine de gènere (no només) francès des de fa un quart de segle. A les presències de Soderbergh i Aja cal sumar-hi la del veterà actor australià Geoffrey Rush (el capità Barbossa de la saga Pirates del Carib entre moltes altres coses), receptor del Gran Premi Honorífic d’aquesta edició després d’aconseguir un Oscar, un Emmy i un Tony. Una de les seves últimes pel·lícules The rule of Jenny Pen, dirigida per James Ashcroft i amb John Lithgow també en el repartiment, figura entre les novetats de secció oficial.
Entre els títols a concurs acabats d’anunciar destaquen 2073, l’híbrid de documental i (ciència) ficció amb el qual Asif Kapadia (Senna, Amy) ens alerta sobre els perills de l’auge autoritari; Meanwhile on Earth, relat extraterrestre en imatge real del més conegut com a animador Jérémy Clapin; Sanatorium under the sign of the hourglass, fosca fantasia en stop motion dels llegendaris germans Quay; Strange darling, recargolat thriller de JT Mollner sobre un embolic d’una nit que pren cursos inesperats, o Bury your dead, proposta apocalíptica de Marco Dutra, codirector de la cèlebre Los buenos modales.
Sessions molt especials
La nova secció no competitiva Sitges Collection acollirà films tan atractius com Apartment 7A, la preqüela de La llavor del diable que dirigeix Natalie Erika James (Relic) amb Julia Garner (Ozark) com a protagonista; Arcadian, de Benjamin Brewer, aquesta dosi de Nicolas Cage que tota edició de Sitges necessita sense discussió, o l’animada Robot salvatge de Chris Sanders, una faula sobre paternitat que ha captivat al festival de Toronto. En sessió especial podrem caçar la nova versió d’El misterio de Salem’s Lot a càrrec de Gary Dauberman (guionista del recent díptic It) i el thriller culinari House of spoils, de Bridget Savage Cole i Danielle Krudy, directores de Derribad al hombre.
A la secció de thriller Òrbita s’imposa, de nou, la presència asiàtica: de Hong Kong arriba The goldfinger, de Felix Chong, amb Tony Leung i Andy Lau al capdavant del planter interpretatiu; de Corea del Sud, The roundup: Punishment, de Heo Myeong-haeng, nova entrega de la saga protagonitzada per Ma Dong-seok, i del Japó, Confession, intriga amb només dos actors firmada per Nobuhiro Yamashita, també present amb l’animada Ghost cat Anzu. Ja en la secció Panorama es podran veure les últimes temptadores pel·lícules de terror de Cristian Ponce (A mother’s embrace) o Ole Bornedal (la seqüela de la seva pròpia El vigilante nocturno amb, de nou, Nikolaj Coster-Waldau). En l’apartat Noves Visions tindran cabuda des d’una restauració en 4K de The fall, de Tarsem Singh, fins al díptic d’assajos fílmics Dragon dilatation, de Bertrand Mandico, passant pel prometedor conte de terror medieval Witte wieven, de Didier Konings. En la selecció d’Anima’t semblen destacar pel·lícules com Memorias de un caracol, d’Adam Elliot, o The colors within, de Naoko Yamada, mestra de l’anime que va fer plorar amb A silent voice.
Un any més, des de la secció Sitges Clàssics s’utilitzarà el mirall retrovisor per entendre el present del cine de gènere. Àngel Sala, director artístic del festival, anunciava ahir amb evident orgull la projecció en versió remasteritzada en 4K del primer Godzilla, el d’Ishiro Honda de 1954. "De quan Godzilla feia por i no era l’amic dels nens", apuntava. En el mateix apartat s’homenatjarà convidats ja anunciats com l’actriu Heather Langenkamp (amb Malson a Elm Street, de la qual va ser noia final), l’actor Fabio Testi (amb Regolver, de Sergio Sollima, musicada per Ennio Morricone) i el director i guionista Fred Dekker (amb la seva pel·lícula pròpia El terror llama a su puerta). Sense oblidar la retrospectiva dedicada a l’univers dels freaks, leitmotiv d’aquesta edició, començant per la mateixa Freaks (o La parada de los monstruos) de Tod Browning i seguint per altres exemples de terror firaire com La casa de los horrores de Tobe Hooper, o una remasteritzada en 4K La casa de los 1.000 cadáveres, de Rob Zombie.
Els ganxos d’aquí
Tan sols cinc dies enrere, el festival havia revelat (gairebé) tots els títols nacionals que faltaven per anunciar, alguns de directors coneguts en el certamen: Nacho Vigalondo concursarà amb la distopia amorosa Daniela forever i Galder Gaztelu-Urrutia amb Rich flu, en la qual torna a explorar temes d’avarícia i ambició després de El hoyo, premiada a millor pel·lícula en l’edició del 2019.
També en secció oficial a concurs podran veure’s Luna, aposta de ciència-ficció d’Alfonso Cortés-Cavanillas, o Bodegón con fantasmas, comèdia absurda del debutant Enrique Buleo amb Juan Cavestany entre els seus productors. D’altra banda, dues sèries espanyoles tindran preestrena al festival: Invisible (Disney+), l’adaptació del bestseller d’Eloy Moreno a càrrec de Paco Caballero, i una aparent (enèsima) revisió de la saga Possessió infernal titulada Hay algo en el bosque (DARK).
Tots aquests títols venen a afegir-se a ganxos ja anunciats com El baño del diablo (terror d’època dels autors de Goodnight mommy), el superèxit de l’acció hongkonguesa Twilight of the warriors: Walled in, el fenomen del terror sud-coreà Exhuma, la fosca comèdia romàntica amb salts en el temps Timestalker o, en l’apartat de clàssics, la projecció en granulats 35 mm de La matança de Texas de Tobe Hooper, el visionament de la qual convé completar amb el de Chain reactions, documental d’Alexandre O. Philippe sobre el llegat del turbulent clàssic de 1974.
Notícies relacionadesLa prevenda –per als que tinguin entrades en forma de pack començarà dimecres dia 18, i si res canvia, la venda general serà l’endemà.
El cartell hmenatge a ‘Freaks’
La 57a edició es portarà a terme sota la imatge deformadora d’un dels grans clàssics de la Història del cine: Freaks, de Tod Browning (a sota). Aquest film, estrenat fa 92 anys, continua sent una fita. Així que del 3 al 13 d’octubre l’esperit de Freaks prendrà els carrers i les sales de projecció de Sitges, recordant-nos la capacitat del cine per desafiar les convencions i celebrar la diversitat. El cartell sorgeix d’una col·laboració amb l’agència CHINA parte de LLYC.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Informe de l’OCDE Espanya, entre els sis països on els fons de pensions es desinflen
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
- Elena Manzano: "Cal trencar la premissa que Catalunya dona i Extremadura rep"
- Estrena a TV3 ‘Et faran un home’ relata les vexacions sofertes en la mili
- EIX EN TRANSFORMACIÓ Collboni fitxa Joan Oliveras com a president del consell per a la Rambla
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Televisió Una soltera abandona la seva cita a 'First Dates' després de les preguntes a les quals va ser sotmesa: "A mi em sembla un escàndol"
- A València Condemnats per contractar un sicari que va morir en un accident de moto quan anava a matar la seva víctima
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- Junts per Catalunya Per què Pujol torna al pujolisme