Setmana de la moda de Nova York

El renaixement de Delpozo

La històrica firma, que va fundar el modista Jesús del Pozo el 1974, torna a Nova York i llança un film amb Tilda Swinton.

El renaixement de Delpozo
2
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Coincidint amb el 50è aniversari de la seva fundació, la firma de moda espanyola Delpozo ha renascut després de tres anys d’inactivitat presentant nova col·lecció de tardor hivern en la Setmana de la Moda de Nova York i amb un film protagonitzat per la prestigiosa actriu britànica Tilda Swinton, última noia Almodóvar juntament amb Julianne Moore, ja que totes dues protagonitzen L’habitació del costat, amb què el cineasta manxec acaba de guanyar el Lleó d’Or al Festival de Venècia.

Joaquín Trías i Enrique Mellado són els actuals directors creatius de Delpozo, marca que el 1974 va fundar el modista Jesús del Pozo. El 2011 va ser adquirida per Perfumes y Diseño (PyD) sota la direcció creativa de Josep Font, que va aconseguir internacionalitzar la marca amb ambaixadores com Rihanna i Cate Blanchett. Lutz Huelle, successor de Font, va donar un gir més comercial a la marca, menys inspiracional, però no la va aconseguir reflotar i la marca va anunciar el seu tancament el 2021.

La peça audiovisual presenta de manera poètica el renaixement de la casa Delpozo, representada a través d’un jardí aparentment adormit després d’anys d’inactivitat de la firma. La guanyadora de l’Oscar Tilda Swinton interpreta The Gardenerette, que fa renéixer a l’immens jardí silent. "Necessitàvem un caràcter aclaparador. Una presència física que ens transmetés aquesta energia i aquesta força. Tilda Swinton sempre ha representat això per a nosaltres", reconeixen des de la marca.

Narrativa senzilla

El resultat és una pel·lícula amb una narrativa senzilla i un estil visual cinemàtic que s’allunya de certes convencions actuals. L’ambiciosa producció va apostar per la creació d’un entorn i una il·luminació natural molt plàstica i expressiva, fruit del treball portat a terme entre la directora d’art, Dominique Aizpurúa, i el director de fotografia, Jose Luis Bernal.

La música, a càrrec d’Olivier Arson (guanyador en dues ocasions del Goya a la millor banda sonora) juga un paper fonamental en la construcció de l’espai, ja que la veu de Tilda Swinton és l’instrument principal que construeix el paisatge des de la narració del poema Obertura, escrit pels nous directors de la firma, Enrique Mellado i Joaquín Trías, autors de la idea original i de la direcció creativa de la peça.

El resultat és una peça sonora amb moltes capes; una banda sonora que funciona gairebé com a riu que ens porta a través de les imatges.

El film ha sigut produït i postproduït per Sauvage.TV, la productora i postproductora barcelonina que està darrere de campanyes creatives mundials com la de Pepsi (Nutmeg Royale) del Mundial de futbol el 2022 amb Leo Messi, i de videoclips per a SIA i Nathy Peluso. La productora, fundada el 2015, ha sigut reconeguda amb importants guardons del sector, com Cannes Lions, LIA Awards, CICLOPE, Eurobest, El Sol, CLIO Awards, Berlin Commercial Awards, BIG Campaign, Festival de Sitges, entre d’altres.

Notícies relacionades

La direcció ha anat a càrrec de Dvein, el duo creatiu format per Carlos Pardo i Teo Guillem, que han treballat per a Jean Paul Gaultier, l’Occitane a Provence i Diesel, entre d’altres.

La camaleònica Tilda Swinton, musa de molts directors a més d’Almodóvar, va presentar L’habitació del costat a Venècia juntament amb el director, vestida amb un conjunt de top i pantalons de seda blaus amb la reconeixible silueta geomètrica de la marca.