LA BATALLA PER L’AUDIÈNCIA

La primera setmana de Broncanoi Motos deixa les espases enlaire

‘La revuelta’ ha captat un públic que abans prescindia de la TV, sobretot joves

‘El hormiguero’ no ha perdut audiència i, a més, ha batut les seves dades des del 2011

La gran estrena de ‘La revuelta’ a La 1 de TVE no ha impedit que ‘El hormiguero’, a Antena 3, es disparés en la millor setmana de la seva llarga història. El duel va causar dimecres la primera víctima: el ‘Babylon show’, de Carlos Latre.

La primera setmana de Broncanoi Motos deixa les espases enlaire
4
Es llegeix en minuts
Marisa de Dios
Marisa de Dios

Periodista

Especialista en sèries i programes de televisió

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Feia anys que l’inici de la temporada televisiva no havia estat tan caldejat com l’actual. ¿Els culpables? Pablo Motos i, sobretot, el desembarcament de David Broncano a TVE. Des que es va saber el fitxatge del presentador de La resistència per la cadena pública, l’expectació entre el públic era màxima: ¿mantindria el mateix humor gamberro que a Movistar Plus+?; ¿la seva fórmula funcionaria en una tele pública i en la franja de l’access prime time?; ¿s’atreviria a fer les seves preguntes sobre sexe i diners? Però, abans que res, ¿podria destronar El hormiguero, fins ara rei indiscutible en les audiències? L’any passat, per exemple, Trancas i Barrancas van fulminar en menys d’un mes Jorge Javier i els seus Cuentos chinos.

La primera setmana de batalla entre La revuelta i El hormiguero ha deixat un duel ben igualat, que s’ha saldat en taules: dues victòries per a cada un. De fet, tots dos van acabar dijous amb els números més alts de la setmana: 3.107.000 teleespectadors i un 23,3% de quota de pantalla per a Motos (la millor dada des del juny del 2023) i 2.601.000 i un 19,2% per a Broncano.

La primera setmana de Broncanoi Motos deixa les espases enlaire /

Fent la mitjana setmanal dels dos programes de dilluns a dijous, la balança es decanta cap a El hormiguero: 2.583.000 espectadors i un 20,5% de share de mitjana davant 2.355.000 i un 18,4% de La revuelta. Broncano, però, ha vingut a demostrar que està disposat a donar feina i Motos li ha sentit de prop l’alè. De fet, hi ha hagut fins i tot dies que Antena 3 ha prescindit de la publicitat per no donar ales al seu rival.

Segons dades de Barlovento Comunicación, a partir de xifres de la consultoria Kantar, en l’horari mitjà de coincidència dels dos programes, El hormiguero s’imposa amb el 19,6% de quota de pantalla, pel 18,8% de share que fa de mitjana La revuelta. Per targets, el xou de Motos lidera en dones i nens, en les franges de 65 a 74 anys i més grans de 75 anys, i també a les comunitats d’Andalusia, Galícia, Castella-la Manxa, les Canàries, Aragó, les Balears, Múrcia i Castella i Lleó.

Importància dels convidats

Motos ha tingut aquests dies convidats potents, mentre que Broncano ha jugat la carta de la sorpresa no revelant l’entrevista de la jornada fins que el protagonista ha aparegut al plató. Dilluns, per exemple, El hormiguero va convidar Victòria Frederica, mentre que La revuelta va contraatacar amb el surfista cec Aitor Francesena. Dimarts, el duel va ser entre actors: Javier Cámara (El hormiguero) i Najwa Nimri (La revuelta). Dimecres, per A3 hi van passar Malú, Luis Fonsi, Antonio Orozco i Pablo López (coaches de La voz), mentre que per TVE ho van fer l’escriptor Juan José Millás i el paleontòleg Juan Luis Arsuaga. Finalment, dijous El hormiguero va tenir com a convidat Lamine Yamal, i La revuelta, el còmic Raúl Cimas.

Broncano ja va aconseguir superar les expectatives amb les audiències de dilluns: 2.152.000 teleespectadors i un 17,1% de quota de pantalla, cosa que el converteix en el segon programa més vist del dia, només al darrere d’El hormiguero (2.893.000 i 23%). A Catalunya, això sí, el dia del debut ja va derrotar Motos (262.000 i 13,8% de share davant 237.000 i 12,8%). El gran sorpasso va arribar dimarts, en què va escalar al primer lloc del rànquing (2.127.000 i 17,4%), i va repetir dimecres (2.548.000 i 19,9%), en què va aconseguir el minut d’or (2,8 milions) i va guanyar així El hormiguero per 3,7 punts en estricta coincidència. Dijous, això sí, va ser derrotat pel seu rival (2.601.000 i 19,2%).

Motos, per la seva banda, va passar d’un dilluns líder amb la visita de Victòria Frederica a un dimarts com a segona opció (2.103.000 i 17,5%), i va repetir dimecres (2.257.000 i 18,2%). Dijous va tornar a coronar-se líder amb la seva millor dada de la setmana (3.107.000 i 23,3%).

Perquè s’ha de destacar que el gran debut de Broncano a La 1 de TVE no significa que El hormiguero hagi perdut audiència. De fet, ha aconseguit la millor setmana de la seva història. Com a mostra, comparem les dades d’aquesta setmana (2.583.000 i 20,5%) respecte a les de la passada (2.274.500 i 20,5%).

Notícies relacionades

¿El motiu? La raó no es deu tant al fet que La revuelta hagi robat teleespectadors als seus rivals (encara que el duel amb Motos ja hagi causat la primera víctima: Babylon Show) com al fet que ha aconseguit captar un públic (principalment jove) que abans prescindia de la televisió lineal. Així ho apunta la consultoria Dos30, que assenyala que el consum de la tele en gent jove pel que fa a la franja de l’access prime time ha crescut un 13,9% respecte a l’any 2023. Segons xifres de Barlovento Comunicación, s’ha incrementat el 12,0% respecte a la setmana passada. Aquest augment voreja el 40,0% en espectadors de 13 a 44 anys.

Així, la guerra entre Broncano i Motos el que està fent és que, al final, hi guanyi la televisió.