Un documental relata l’aventura americana d’El Mago Pop
Díaz es revela com un ambiciós empresari i un perfeccionista obsessiu
El festival de Sitges acull la presentació d’‘El Mago Pop lands in USA’, pel·lícula que segueix l’il·lusionista català Antonio Díaz durant quatre mesos frenètics.

Si el leitmotiv de la 57a edició del Festival Internacional de Cinema Fantàstic que se celebra aquests dies a Sitges és la celebració de l’extraordinari, té tot el sentit que hagi sigut en el marc del certamen on s’hagi presentat al món, en sessió especial, la pel·lícula El Mago Pop lands in USA, un documental que acompanya l’il·lusionista de Badia del Vallès Antonio Díaz (premi Català de l’Any el 2023) en la desmesurada aventura americana que va emprendre l’any passat, quan va comprar un teatre gegant a Brandon (Missouri) i va estrenar l’exitós espectacle Nada es imposible a l’Ethel Barrymore Theatre de Broadway, a Nova York.
Durant quatre mesos, les càmeres acompanyen un Antonio Díaz que es revela com un empresari ambiciós i un perfeccionista obsessiu ("un control freak" admet ell mateix), però també com un xaval de barri que s’emociona parlant de la seva família, dels seus inicis al món de la màgia i de la seva vida a Badia. "El repte era fer un documental en el qual no només es veiés El Mago Pop, sinó l’Antonio en el seu dia a dia", explica el protagonista.
Triomfar als EUA
Com a objecte concebut per a la promoció, la pel·lícula, dirigida pel realitzador i muntador televisiu Víctor Subirana, relata una història d’èxit amb les seves preceptives dosis de massatges de l’ego, però no eludeix mostrar la cara menys agradable d’una empresa d’aquestes característiques, amb els seus moments de tensió, frustració i fins i tot emprenyament explícit (la comunicació amb els empleats del teatre de Broadway no sempre va resultar fàcil). Inclou a més una reflexió sobre el que significa triomfar als Estats Units, apuntalada pels testimonis de figures com el basquetbolista Pau Gasol, el xef José Andrés i el cineasta Juan Antonio Bayona.
El documental, apunta El Mago Pop, recull "totes les lluites, totes les derrotes i les victòries" que han marcat aquesta peripècia americana i atorga un destacat protagonisme als membres de l’equip que envolta Díaz (que comparteix amb molts d’ells vincles de parentiu o d’amistat). "Viure aquesta aventura junts ha sigut el més emocionant d’aquesta història, i la pel·lícula és també un regal per a tots ells", assegura l’il·lusionista. El que no recull el film, per desig exprés del protagonista, és la rebotiga de cap dels seus celebrats trucs. "Cal preservar la màgia", assegura.
La pel·lícula, produïda per Indiemagic Audiovisual (empresa propietat d’Antonio Díaz), es va presentar a Sitges diumenge en una projecció multitudinària a la qual, entre altres celebritats i autoritats, va acudir la consellera d’Igualtat i Feminisme, Eva Menor, que era alcaldessa de Badia de Vallès quan es va rodar el film (en el qual també apareix). Després de la première, l’equip d’El Mago Pop està ara negociant una possible estrena en sales o en plataformes.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros