El culebró diari, nou objectiu de les plataformes de ‘streaming’
Disney+ estrena divendres ‘Regreso a las Sabinas’, la primera ficció diària espanyola d’un servei en directe. I Netflix també ha començat a veure el filó.

Ja fa temps que les plataformes de streaming estan recuperant algunes de les estratègies de la televisió tradicional: emissió de capítols setmanals com ara les ficcions de prime time en comptes de llançar-les per consumir de cop, anuncis, estrena de programes que van triomfar a les cadenes generalistes (Sálvame, Humor amarillo, Operación triunfo, Pekín Express...), emissió en directe de competicions esportives com els Jocs Olímpics... Divendres vinent, 11 d’octubre, no obstant, fan un pas més: Disney+ estrena Regreso a las Sabinas, la primera sèrie diària de producció espanyola d’una plataforma de streaming.
La ficció, protagonitzada per Andrés Velencoso, Natalia Sánchez i Celia Freijeiro, és un culebró que té com a eix una història d’amor (i una infidelitat) i, tot i que en el seu dia d’estrena arriba amb els seus cinc primers episodis, a partir de dilluns, 14 d’octubre, Disney+ n’oferirà un de nou cada dia de dilluns a divendres, com les típiques telenovel·les de sobretaula.
Les plataformes estan veient que les sèries diàries poden ser un autèntic filó, ara que tan necessitades estan d’incorporar més oferta als seus catàlegs per competir amb els seus rivals. Sueños de libertad, per exemple, és actualment la sèrie espanyola més vista de la nostra televisió, per davant de produccions de prime time. La ficció d’Antena 3 pot recuperar-se a la plataforma d’Atresmedia, Atresplayer, i si l’usuari té un compte prèmium té també accés als episodis abans de la seva emissió en obert.
‘La promesa’ i ‘Valle salvaje’
Netflix també ha vist que les sèries diàries li poden donar molt rendiment i, des de fa uns dies, ha incorporat al seu catàleg dues de les ficcions de sobretaula de La 1 de TVE, que també estan disponibles a la plataforma gratuïta RTVE Play: La promesa i la recentment estrenada Valle salvaje.
En el cas de la primera, no ha desembarcat completa, sinó que de moment Netflix només ofereix la possibilitat de visionar-ne els últims 24 capítols oferts a La 1, xifra que anirà augmentant a mesura que la cadena pública vagi oferint nous episodis a les tardes de dilluns a divendres, a les 17.30 hores.
La producció ambientada a la Còrdova de principis del segle XX suma ja tres temporades i més de 430 capítols a La 1 i ha aconseguit refermar-se com una de les joies de la corona de la cadena pública. El 2023 va ser, de fet, el contingut més seguit de RTVE Play.
Notícies relacionadesUna cosa similar passa amb Valle salvaje, encara que, a l’haver-se estrenat fa tan sols unes setmanes, sí que està disponible alhora que se n’emeten capítols a La 1. Ara mateix se’n poden veure fins a 15 episodis.
Aquesta sèrie d’època, ambientada el 1763, ha aconseguit col·locar-se entre les produccions més seguides de Netflix, malgrat que està disponible de manera gratuïta a la plataforma de la cadena pública, RTVE Play. Ara mateix és la sisena sèrie més vista del gegant de l’streaming a Espanya. ¿S’atrevirà Netflix a apostar també per una ficció diària pròpia tal com farà Disney+ amb Regreso a las Sabinas.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores