Novetats d’una cita amb patrocini de Louis Vuitton

La 080 Barcelona Fashion, que ha doblat l’assistència de premsa internacional, comptarà amb els premis de la Fundació Halston.

Novetats d’una cita amb patrocini de Louis Vuitton
2
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Amb el pressupost habitual de les últimes edicions (dos milions d’euros) es poden fer meravelles si es té imaginació i ganes d’innovar. Aquesta és la filosofia amb què avui dona el tret de sortida la 34a edició de la 080 Barcelona Fashion. De nou, el recinte modernista de Sant Pau acollirà fins dijous les desfilades de 24 dissenyadores, dissenyadors i marques consagrades, entre elles Lola Casademunt by Maite, Scorpion, Custo Barcelona, Lebor Gabala i Dominnico, però també de joves emergents com Gau, Zoe Oms, Inma Linares i Madridmanso, amb les propostes més avantguardistes.

"La moda serà sostenible o no serà" és el missatge que sempre repeteix Marta Coca, directora de l’Àrea de Moda del CCAM i project manager de 080 Barcelona, que torna a reivindicar la internacionalització i la diversitat, amb l’accent posat en l’upcycling (reutilització de peces per crear-ne altres de noves) com a eix fonamental de transformació en la indústria de la moda. Per això un dels plats forts és l’última desfilada de dijous, amb la iniciativa pionera de roba reciclada Reborn 080, produït per Fermin + Gilles (Fermin Serret i Gilles Saint Martin), amb peces i teixits procedents de gestors de residus i botigues de segona mà.

Aquesta edició destacarà també per l’atemporalitat de les col·leccions i per una especial mirada al públic mil·lennista i centennial, la base d’edat de molts dels creadors convocats.

Una altra novetat és el rècord d’influencers internacionals acreditats (60), com Hanan Besović i Acielle, i de premsa convencional. "Aquest any s’ha doblat el nombre de mitjans d’altres països que cobriran les desfilades", corrobora Coca (un centenar).

Per primera vegada, la passarel·la 080 tindrà entre els seus patrocinadors privats el gegant del luxe Louis Vuitton, una col·laboració "purament econòmica", concreta Coca. "Vam pensar que com que Louis Vuitton ja era a la ciutat patrocinant la Copa Amèrica de vela, que havia celebrat una desfilada al parc Güell i que havia mostrat interès a dinamitzar la vida cultural de la ciutat, havíem de trucar a aquesta porta. I ho vam fer", desgrana la directora.

El sector privat

"Si volem créixer, hem de buscar col·laboracions no només en la Generalitat i el sector públic, sinó també en el privat", rebla el nou secretari d’Empresa i Competitivitat del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat, Jaume Baró, sobre aquesta col·laboració inèdita, que hauria "d’obrir camí" a futures edicions.

Notícies relacionades

Un altre acte destacatde l’edició serà la col·laboració amb la Fundació Halston, amb seu a Nova York. L’organització, que administra el llegat del gran modista nord-americà dels 70 i 80, organitza uns premis amb cinc seus de l’IED (Barcelona, Bilbao, Càller, Como i Milà) per potenciar els nous talents.

Dimecres, la Confederació de la Indústria Textil Texfor celebrarà la seva conferència TexMeeting, unes taules rodones sobre com afecten el sector la IA, el 5G, el big data i la sensibilització sobre el canvi climàtic.