Bcn, capital de la moda
Festa i glamur a l’inici de la 080 Barcelona Fashion
MadridManso va presentar ‘Festes patronals’, una oda als anys 60, «molt lady»
La primera jornada de la passarel·la va comptar amb les presentacions de Lebor Gabala, MadridManso, Escorpion, Simorra i Lola Casademunt by Maite.
Que benvingut el color, l’alegria i reviure les festes dels pobles d’aquelles llargues i càlides nits d’estiu en ple octubre. Barcelona va despertar ahir plomissa i grisa, però al Recinte Modernista Sant Pau, amb més influencers que mai, es va donar el tret de sortida a la 34a edició de la 080 Barcelona Fashion amb ganes de disfrutar de la moda més efervescent. Així ho va afirmar el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, en l’acte inaugural. I així ho vam comprovar després amb el descobriment de Raúl Madrid Manso (Zamora, 1994), director creatiu de la firma que fusiona els seus dos cognoms.
Ja ha desfilat en dos Mercedes Benz Fashion Week de Madrid, ha vestit artistes com Luz Casal i Lourdes Hernández (Russian Red), durant cinc temporades s’ha ocupat del vestuari de Élite (Netflix) i encara continua dissenyant vestits i màscares del programa Mask Singer. "Però ara estic centrat sobretot en la meva marca, dedicada a aquesta nòvia poc convencional, també a les convidades i ¡al segon vestit de nòvia, bo bonic i barat!, que és l’últim gran nínxol en moda", deia el creador de la col·lecció Festes patronals, una oda a la moda dels 60 ("molt lady"), els quadres vichy, flors brodades en organdins, lluentons i plomes.
Abans, la firma de Maite Muñoz, Lebor Gabala, va presentar 40 conjunts per a l’estiu que ve en els quals somia amb una dona romàntica, jove i etèria. Molts volants, estampats de flors i tons pastel en els seus teixits fetitxe, el georgette, el tul i el twill de viscosa.
La passarel·la va viatjar al Japó amb la desfilada de Lola Casademunt by Maite, titulada Kawaii, que en japonès significa bonic o tendre, les peces s’inspiren en Tòquio, un lloc on conviu la tradició amb el "modern, futurista i transgressor", va dir la dissenyadora. "Hem agafat els colors vibrants dels neons de la ciutat, els taronges, els fúcsies, però alhora hem fet unes peces molt delicades amb teixits brodats, jacquard i brillantors".
La col·lecció manté tres dels segells de la marca: els estampats eclèctics, el logo de la firma en forma de calidoscopi geomètric i l’animal print. També en la forma de les peces es troba la tradició japonesa, amb "quimonos, mànigues amples i colls mao". Els accessoris són la fusió perfecta entre la marca i el món asiàtic, com els bolsos maxi amb forma de ventall i les sabates amb el taló de fusta d’estil japonès.
Notícies relacionadesUna altra firma veterana, Escorpion, va presentar Desert Sound, inspirada en "un paisatge àrid i càlid", va explicar la dissenyadora Jessica Raya. Les tonalitats van des de terracotes, taronges i beix "fins a arribar a la llum d’un oasi revitalitzant amb els verds i metal·litzats". La marca manté la seva essència amb fils fantasia. "Volem mantenir la traça del tricot, la qualitat i les tècniques amb patrons avantguardistes i contemporanis, va afegir Raya.
Per la seva banda, Simorra s’inspira en els fòssils, la vida preservada i la fugacitat del temps en The Memory of Time. La col·lecció presenta peces amb volums 3D, frunzits, napa prisada, organdins i denims en una paleta d’ocres, verds i grisos degradats.
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Vivas reclama al PP que negociï amb l’Executiu
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern
- Sánchez es querella contra Aldama per "dret a l’honor"