Barcelona sedueix els estudiants d’MBA

840 nous alumnes atrets per les principals escoles de negocis de la ciutat fan una visita a una vintena d’empreses punteres de la ciutat.

Barcelona sedueix els estudiants d’MBA
3
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Un total de 840 estudiants de les principals escoles de negocis de Barcelona van visitar ahir una vintena de les principals empreses de la capital catalana. Barcelona Global, entitat, que treballa per fer de la capital catalana una de les millors ciutats del món per al talent ha congregat part de la que està cridada a ser la futura elit empresarial, amb l’objectiu de mostrar-los que Barcelona és alguna cosa més que sol i platja.

Barcelona és, segons han seleccionat per als nous estudiants d’MBA (Màster en Administració d’Empreses), el centre d’innovació de la consultora Accenture, ubicat al barri de Sant Gervasi; el laboratori de Grifols, localitzat a Sant Cugat; l’històric Gran Teatre del Liceu, a la Rambla, i els headquarters de l’empresa de mobilitat Cooltra, a prop de la platja. Si bé el destí més demanat entre els que han pogut escollir aquests 840 estudiants que tot just comencen els seus postgraus ha sigut el Camp Nou. Un dels alumnes va trencar fins i tot amb l’oficiosa etiqueta de camisa i pantalons xinos que compartien la majoria d’homes assistents per calçar-se una samarreta de Robert Lewandoski.

La resta de destinacions amb més sol·licituds van ser la fàbrica de cervesa d’Estrella Damm, les oficines de l’empresa Glovo i les de la firma de moda Mango; per aquest ordre.

"Barcelona no és només una postal, també és una targeta de visita. Poques ciutats com Barcelona poden presumir de tenir les empreses, entitats, centres d’investigació, ciència i salut com els que heu conegut avui, i a més sumar-hi una potent indústria cultural, esportiva i gastronòmica", va dir el president de Barcelona Global, Ramon Agenjo, a aquests 840 estudiants, congregats al Bastian Beach Club després que acabessin les seves visites. IESE, ESADE, EADA, UPF Barcelona School of Management, ESIC, IQS i EAE. Agenjo anava enumerant els noms de les escoles de negocis participants i els esmentats udolaven, com estudiants d’una fraternitat nord-americana, al sentir les sigles de la que serà la seva nova casa durant els pròxims dos anys.

El 80% venen de fora

Sundeep, criat a l’Índia i laboralment format a Alemanya durant nou anys com a enginyer informàtic, va anar a Mediapro ahir. Com el 80% d’aquests estudiants, ve de fora de Catalunya per formar-se en una d’aquestes sis escoles de negocis, algunes de les quals entre les més reconegudes de tot el món.

Notícies relacionades

Aquest jove enginyer va triar Barcelona perquè és una ciutat "molt segura", pel seu clima i per l’alt nivell formatiu que ha trobat en un d’aquests MBA. Tenia clar que volia venir, però no té gens clar que es quedi a la ciutat una vegada hagi acabat els dos anys de postgrau. Els salaris, "molt per sota" del que es guanya a Berlín, París o Londres, li generen recels. Fins i tot un perfil com el seu, que explica que s’ha pagat el postgrau de la seva butxaca –en alguns casos és l’empresa la que assumeix el cost de la formació del seu estudiant–, es queixa de l’alt preu dels lloguers. "A Frankfurt pagava 800 euros per un pis, aquí 1.600 euros", explica.

Judith i Lidia, una de Barcelona, l’altra de Valldoreix, ja coneixen la ciutat, però és la primera vegada que poden visitar instal·lacions com les de Mango. A diferència de Sundeep, elles enllacen la carrera universitària amb el postgrau, però també tenen clar que en dos anys hauran de posar en una balança les oportunitats laborals en grans urbs europees i nord-americanes amb la calidesa de la llar i els éssers estimats.