Marta Angerri: "La 080 Barcelona Fashion de l’abril serà l’última al recinte de Sant Pau"

Marta Angerri, en el recinto modernista de Sant Pau, el 16 de octubre.

Marta Angerri, en el recinto modernista de Sant Pau, el 16 de octubre. / JORDI BARDAJIL

4
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Nascuda a Barcelona el 1975, Marta Angerri era fins fa unes setmanes la directora de Finançament Europeu i Assumptes Públics, Sostenibilitat i RSC del grup Ametller Origen, empresa a la qual es va incorporar a finals del 2020 procedent del Cercle d’Economia. Però ara la carrera d’Angerri ha canviat radicalment de rumb i l’ha portat a endinsar-se de ple en la indústria de la moda.

La 080 Barcelona Fashion és una plataforma creativa promoguda per la Generalitat de Catalunya, a través del Departament d’Empresa i Treball, i el Consorci de Comerç, Artesania i Moda. Vostè va ser nomenada nova directora general de Comerç fa tot just sis setmanes, ¿com valora la seva primera experiència al capdavant de la cita més important de la moda catalana?

Ha sigut el meu primer gran tema d’agenda i hi he entrat de ple. M’he trobat un equip fantàstic que treballa des de fa molt temps. Però el que més m’ha sorprès des del punt de vista personal és que jo havia vingut abans a títol personal a veure-ho, i quan veus una desfilada veus només això. Però quan estàs dins veus la quantitat de persones que hi ha al darrere perquè tot surti bé. És una màquina greixada perfectament perquè tot passi quan s’encenen els llums i comença la desfilada.

¿La moda ja li interessava abans d’arribar a aquesta entitat?

Sí, sobretot la moda local, perquè tenim grans dissenyadors, com hem pogut veure en aquesta passarel·la de Barcelona. Una oferta esplèndida de moda catalana, en la qual prioritzen valors com la innovació i la sostenibilitat.

¿Aquests són els pilars d’aquesta indústria ara mateix?

Els reptes que tenim ara mateix en la indústria de la moda són enormes. De model econòmic, social, de com estan canviant les tendències, de com la societat està evolucionant cap a una manera de ser més conscient, cosa que afecta de ple el món tèxtil. Quan parlem de circularitat i reutilització això està en la base d’aquesta indústria. I cada vegada ho veiem més com una tendència, sobretot en la gent jove, que són els que en tenen més consciència.

A més de les desfilades, ¿quina activitat l’ha sorprès més?

La més destacable és la 080 Reborn, perquè és una aposta pròpia d’aquesta plataforma, que ja va per la seva tercera edició, fet que és inaudit en el món de les fashion weeks. És el gra de sorra que aportem des del Govern per fer evident una realitat, que és possible una moda i unes passarel·les de primer nivell amb accions tan sostenibles com reutilitzar la roba.

¿Sap si ens volen copiar aquesta idea enfora?

És una aposta molt decidida de la Generalitat, volem ser punta de llança amb aquest tema. Aquesta ha sigut l’edició amb més afluència de premsa estrangera i influencers internacionals, que, com que el món de la comunicació també ha canviat tant, al final és el que ens dona més repercussió fora. També d’aquesta aposta tan nostra per impulsar la reutilització tèxtil i de roba en general. Sempre posem en dubte la bondat de les xarxes sobretot per comunicar missatges precisos, però, pel que fa a la imatge i a la capacitat d’exportar la moda, el vídeo d’una influencer de moda o d’una creadora de contingut internacional que de sobte pot arribar a 500.000 persones de tots els racons del món ens situa en el mapa d’una manera brutal.

¿Ha pensat ja algun pla perquè la plataforma continuï creixent?

Una de les coses que tenim sobre la taula és que Sant Pau és un recinte preciós que ens aporta la barreja que volem, una plataforma de moda en un marc incomparable, perquè la gent que atraiem a Barcelona i ens fa de prescriptors és gent que quan veu aquest recinte es queda meravellada. Sant Pau està pendent d’un procés de reformes molt important i nosaltres cada vegada necessitem més lloc, perquè no hi cabem. Busquem una ubicació, no ja per a l’edició de l’abril, sinó per a la d’aquí un any. Ho hem de veure com una oportunitat, perquè Barcelona té espais emblemàtics preciosos. Començarem a treballar immediatament en aquest aspecte.

I, a més de la ubicació, ¿tenen previst ampliar la programació de l’esdeveniment?

El sector ens ho demana, i hem de posar en marxa programes d’acceleradores, temes de formació. I per a això hem de buscar aliats. Una plataforma que es diu 080 Barcelona Fashion ha de poder fer un acord amb entitats com l’Ajuntament de Barcelona per treballar conjuntament i créixer. Per tant, començarem a explorar vies per tenir continuïtat durant tot l’any, no només amb les dues fashion weeks.

¿Augmentarà el pressupost públic i miraran més patrocinadors privats, com el d’aquesta edició i Louis Vuitton?

És sobre la taula. La 080 ja compta amb patrocinis en espècies molt importants, però hem de fer un pas més. Atès que aquest és un esdeveniment molt capdavanter i consolidat, hem de buscar altres partners que confiïn des del sector privat i apostin per fer la plataforma més gran. Aquesta recent edició ha sigut la més internacional que hem tingut, i aquest és el nostre millor portafolis.

¿Ha pogut seguir les desfilades? ¿Quines li han agradat més?

Notícies relacionades

Sí, una mica. Vaig estar en la de Lebor Gabala, marca que conec i també tinc alguna peça seva. També em va encantar Nathalie Chandler, Lemachet i Outsiders Division, amb una col·lecció molt acolorida i divertida.

I, en el seu dia a dia, ¿com li agrada vestir?

Soc bastant eclèctica, m’agrada barrejar moltes coses. Però soc poc marquista, en el bon sentit. Em moc més pel que m’agrada que per qui ho dissenya. I també, per apostar per coses locals. He de dir que no tinc gaire temps, i cada vegada soc més de "poc però bo" i que duri molt temps.