Rakuten TV crearà des del 22@ canals i apps per a tercers

Rakuten TV crearà des del 22@ canals i apps per a tercers
3
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

El gegant tecnològic japonès Rakuten creix a Barcelona. Ho fa a través de la seva filial Rakuten TV, que té la seu mundial a la capital catalana i que acaba d’endinsar-se en una nova línia de negoci: la dels serveis per a altres empreses. Aquesta plataforma de distribució de continguts audiovisuals desenvoluparà sota demanda apps per a altres creadors de contingut i fins i tot els construirà i gestionarà els seus propis canals de televisió. "Fa 15 anys que desenvolupem la nostra aplicació de televisió connectada i que tenim els nostres propis canals: els construïm, els distribuïm i els monetitzem per a nosaltres mateixos –resumeix el conseller delegat i president de Rakuten TV, Cédric Dufour–. La novetat [amb Rakuten TV Enterprise Services] és que comencem a vendre aquest servei per a tercers".

La idea és aprofitar els seus 15 anys d’experiència per fer créixer el negoci. De fet, compten que la seva font principal de riquesa continuï sent el videoclub digital, la publicitat a les pel·lícules gratuïtes de la seva plataforma i als seus canals de televisió o els acords amb companyies de telecomunicació que, com Orange, fan servir els continguts de Rakuten per nodrir els seus serveis de streaming. Però contemplen escenaris en els quals hagin d’ampliar un 50% el nombre de professionals a Barcelona per fer front a les feines relacionades amb aquesta nova línia de negoci.

"Tenim ja converses amb clients potencials i n’hi ha alguns que, si tanquem l’acord, haurem d’incrementar el 50% la plantilla: en alguns casos pot ser realment demandant", explica Dufour, que ja ha fet públic que l’agència de notícies Euronews és el seu primer client.

Rakuten TV té una plantilla d’unes 175 persones treballant des d’aquesta ciutat, a més de petitíssimes delegacions repartides per altres parts d’Europa per afavorir la distribució de continguts locals. Si ho fa des de Barcelona és perquè va ser aquí on va comprar Wuaki.TV fa 12 anys, la seva porta d’entrada al negoci televisiu. Des d’aleshores, gestiona una plataforma que no cobra tarifa al mes, sinó per producte. "La nostra proposta de valor és que no hi hagi compromís", s’explica Dufour, que sap que el públic està cansat de pagar cada vegada més per tot per la inflació, sense tenir temps suficient de consumir per totes les apps per les quals paga. Amb aquest plantejament sumen uns 35 milions d’espectadors que es connecten regularment a la seva plataforma (que també té canals de televisió propis i de tercers) o que consumeixen el seu contingut per altres vies.

Obertura a altres països

Notícies relacionades

"Des del principi hem sigut un servei B2C [business-to-consumer, un negoci de venda directa al consumidor], i ara llançarem un servei B2B [business-to-business, un negoci de venda a altres empreses], una marca blanca per construir una app als amos de contingut per si el volen difondre en televisions o construir-li un canal... ells en faciliten el contingut, i nosaltres en fem la programació, la distribució, la monetització, i després compartim els guanys", aprofundeix. Aquesta branca de negoci és llaminera, també, perquè no té les restriccions de drets d’autor que sí que tenen les pel·lícules en funció del país on s’emetin.

La seva expectativa és continuar nodrint-se sobretot de les àrees de negoci que tenen més consolidades. La de l’emissió de pel·lícules, documentals i sèries gratis (amb publicitat) o els seus propis canals de televisió (Rakuten TV Drama, Rakuten TV Kids...) creixen soles i la dels acords amb teleoperadores de comunicació ho farà gràcies a la dotzena de possibles acords que tenen a sobre de la taula.

Temes:

Rakuten