Tot va començar amb Tina Turner

Joan Roselló: El cofundador de la promotora de concerts The Project va morir dilluns als 65 anys. Treballava en una corredoria d’assegurances quan Tito Ramoneda va acudir a ell per assegurar la gira espanyola de 1987 de l’artista. Un any després van crear una de les empreses més sòlides de la música en directe.

Joan Roselló

Joan Roselló / Archivo

2
Es llegeix en minuts
Ramón Vendrell
Ramón Vendrell

Periodista

Especialista en pop antic, tebeos, llibres, rareses i joventut

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Els tres concerts de Tina Turner a Espanya el maig de 1987 (Madrid, València i Barcelona) són a l’origen de la promotora The Project. Tito Ramoneda era soci de Doctor Music i, davant l’exigència per part de la cantant d’una assegurança per cobrir una eventual suspensió, una cosa no tan habitual llavors, va contactar a través d’una amiga comuna amb Joan Roselló, la meitat de la corredoria d’assegurances Roselló & De la Riva. Roselló va acudir a l’oficina de Doctor Music amb un maletí i una corbata de llacet de llunes. No només va aconseguir l’assegurança sinó que va acompanyar Ramoneda en les tres actuacions amb el seu Opel Kadett. Quan, poc després, Ramoneda va decidir crear la seva pròpia empresa, va oferir a Roselló associar-se. "No va trigar ni un segon a dir que sí", recorda Ramoneda. En poc temps havien nascut una amistat i una companyia, The Project, sòlides. Roselló va morir dilluns als 65 anys després d’una llarga malaltia.

Els de Chet Baker, Duncan Dhu i El Último de la Fila van ser els tres primers concerts organitzats per The Project. L’empresa, fundada el 1988, també va apostar fort en els seus primers temps pel management d’artistes. Destacats, Christina Rosenvinge i Jorge Drexler, entre d’altres, van formar part de la seva escuderia. Ara segueix en el management a través de la seva associació amb Èxits.

Tasca polifacètica

De portes enfora, Roselló sempre va aparèixer com el responsable de la gestió econòmica de The Project. Ramoneda admet que, en primera instància, va acudir a ell a la recerca d’"ordre en els números". Però afegeix que, així mateix, aportava molt en el pla artístic. "Era un Beckenbauer, jugava a tot el camp", diu. The Project, a la qual es va afegir Iñaki Martí com a tercer soci el 2004, organitza en l’actualitat uns 400 concerts a l’any i en suma més de 10.000 al llarg de la seva trajectòria. És l’empresa responsable del Festival de Jazz de Barcelona, el Guitar BCN i el Festival de la Porta Ferrada, entre altres cicles musicals. La promotora ha impulsat algunes de les gires més exitoses de la música espanyola, com la que Estopa va acabar al Palau Sant Jordi divendres passat o les de Serrat & Sabina.

Notícies relacionades

El rock simfònic, amb Genesis al capdavant, i Elton John eren les passions musicals de Roselló. Que, per cert, no ho feia gens malament portant cançons d’Elton John al seu terreny de crooner en reunions d’amics. Fonts que van treballar amb Roselló el qualifiquen de "lleial", "honest", "rigorós" i "atent als problemes dels seus subordinats". El difunt, casat i amb quatre fills, va ser president de l’Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC) del 2008 al 2011.

The Project, que va rebre la Medalla d’Or al Mèrit Cultural de l’Ajuntament de Barcelona el 2009, ha sigut adquirida en la seva totalitat per Warner Music, va transcendir divendres. Ramoneda es va acomiadar de Roselló "com d’un germà" dissabte en una trobada de fortes emocions.