Un Eastwood magnífic

Seria una pena que una pel·lícula com Jurado nº 2 passés desapercebuda, més encara podent ser l’última que dirigeixi Clint Eastwood. Acostar-se a una cinta així és retrobar-se amb un tipus de cine que ja no es fa (o molt poc). El nou film d’Eastwood és un thriller judicial d’intel·ligència devastadora, cosa que es percep en el text (costa creure que sigui el primer guió de Jonathan A. Abrams) i en la direcció.
El protagonista és un jove (Nicholas Hoult), a punt de ser pare, que ha de formar part del jurat en un judici per homicidi. Amb aquesta base, Eastwood aixeca una pel·lícula impecable que reflexiona amb lucidesa sobre conceptes complexos com la veritat, la moral, la culpa i el paper de la justícia. La clau està en la manera amb què els situa arran de terra, evitant abordar-los com a abstraccions. Per a això Eastwood i Abrams utilitzen amb mestria el punt de vista i aprofundeixen amb agudesa en la psicologia, el context i les circumstàncies dels personatges.
Contribueix a l’eficàcia de l’entretingut film la gran direcció d’Eastwood. Són paraules majors la claredat amb què exposa els dilemes del relat i dels personatges, la precisió amb què altera passat i present per exposar els fets (magistral ús dels flashbacks) i la seva habilitat per descriure els personatges.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- Criança El pediatre Carlos González explica la importància de la dependència emocional amb els fills: "Tots tenim una dependència dels nostres pares..."
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- BÀSQUET Chimezie Metu s’operarà d’una greu lesió la setmana que ve als EUA
- Motociclisme Jorge Martín: "Aquest no és el meu Mundial, serà l’any que ve"