L’ombra d’un infanticidi

L’ombra d’un infanticidi
1
Es llegeix en minuts

El nou filmi de Mar Coll és un relat poc complaent sobre la maternitat. La directora de Tres dies amb la família proposa una visió que surt de qualsevol zona de confort. El postpart resulta terrible per a la protagonista, una jove escriptora, la María (Laura Weissmahr, sempre al tall de la histèria), que en el fons rebutja el seu fill i es veu incapaç de continuar escrivint. Però a aquesta situació s’afegeix l’obsessió que té pel cas d’una dona francesa acusada d’haver matat els seus fills bessons, tot i que no sabem del cert si això condiciona l’anterior, fins a quin punt el seu postpart hauria sigut millor si no hagués llegit la notícia del doble infanticidi.

Al començament, l’escena amb un corb que entra al pis que la María comparteix amb la seva parella (Oriol Pla) resulta tan inquietant com explicativa del caràcter de la protagonista. El film s’instal·la després en un terreny més propi del thriller psicològic, sense practicar aquest gènere de manera ortodoxa, amb el viatge de la María fins a Taüll, on viu la presumpta assassina. Entre els dos tons i textures dramàtiques es desenvolupa un film en què Coll varia bastant de registre respecte a anteriors treballs sense deixar de banda el seu gran tema, l’escissió familiar o de parella.