TEATRE
El musical ‘El médico’ s’estrena per fi a BCN
Aquesta versió que dirigeix Sebastián Prada desembarca amb un elenc de 22 intèrprets
L’Apolo acull aquesta premiada i aclamada adaptació del ‘best-seller’ de Noah Gordon que la pandèmia va obligar a posposar.
Un momento de El médico, en el Teatre Apolo /
El premiat musical El médico alça per fi el teló a Barcelona. El Teatre Apolo acull aquesta aclamada producció, adaptació del best-seller de Noah Gordon que no es va poder gaudir al Tívoli per la pandèmia. Adaptat per Félix Amador, autor del llibret i de les lletres de les cançons, amb música del compositor Iván Macías, El médico va triomfar a Madrid la temporada 2018-2019.
Va ser tota una aventura portar-lo a escena. Primer, els seus creadors, sense experiència prèvia en el musical, van haver de convèncer l’autor del llibre. L’èxit de la proposta va permetre a la companyia espanyola beon.Entertainment seguir endavant amb noves adaptacions literàries al musical com El tiempo entre costuras, de María Dueñas, i La historia interminable, de Michael Ende. I aquest mes s’estrenarà a Madrid Los pilares de la Tierra, de Ken Follet, una producció amb 27 intèrprets.
La història d’El médico se situa en el segle XI i reflecteix els conflictes entre ideologies i religions, cosa que la manté molt actual. En l’elenc de 22 intèrprets destaca Fede Salles en el rol protagonista de Rob J. Cole, un ésser capaç d’endevinar amb les seves mans si algú morirà. La seva passió per la medicina el farà viatjar fins a la llunyana Pèrsia i viure nombroses aventures. Alba Cuartero és la Mary; Josean Moreno encarna el Barber, i Paco Arrojo, el Sha. Sergi Albert assumeix el rol de l’Avicena i és cover del Barber; Beatriz de Teresa encarna el Rob de nen; Fernando Samper es desdobla en Merlín-Qandrasseh i cover de l’Avicena, i Laureano Ramírez interpreta el Mirdim.
Aquesta versió que dirigeix l’argentí Sebastián Prada desembarca amb un repartiment diferent del musical al Teatro Nuevo Apolo de Madrid. Tampoc l’escenografia és la mateixa; en aquest cas és més fàcil de poder muntar i desmuntar.
A Madrid, quan es va estrenar, l’orquestra tenia 22 músics. A Barcelona són menys de la meitat. Macías adverteix que la IA aplicada al directe ho canviarà tot. "Avui dia portar 22 músics de gira és impossible, i tenir una orquestra resident, gairebé". La seva opció ara és portar "la màxima quantitat possible de música en directe i un reforç que no alteri la veritat del directe amb un sistema que he desenvolupat. És un treball d’enginyeria de so".
Notícies relacionadesMacías assenyala que vivim un canvi d’era. "Som en un moment crucial per al teatre musical i per a la cultura en general. Vivim l’inici d’alguna cosa. Soc bastant optimista: ara hi ha més funcions de teatre i de teatre musical. Hi ha més públic, però no som en l’edat d’or, som molt lluny encara, però alguna cosa està canviant". Destaca, per exemple el fet que al Paral·lel coincideixen dos musicals que no són franquiciats. D’una banda, Mar i Cel, el superèxit del musical català, i de l’altra, el seu, El médico, que ha fet ja més de 800 funcions i ha arribat als 325.000 espectadors a Espanya.
"Queda molt per fer en els musicals a Espanya. El tiquet mitjà a Broadway pot costar 110, 120 0 140 dòlars. A Madrid en són 45. La diferència de facturació és brutal i és clar que perquè una producció funcioni ha de ser sostenible", conclou.
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia