Susmie’s, bijuteria i complements de BCN al món
Les acolorides joies que, el 2019, Laia Triquell i Marina Gaspar van veure al Nepal van inspirar la seva empresa i ara sedueixen ‘influencers’ i dives de la talla de Karol G.
El 2019, quan amb prou feines tenien 20 anys, Laia Triquell i Marina Gaspar, dues amigues que estudiaven Publicitat i Relacions Públiques a Barcelona, van fer un viatge de voluntariat al Nepal. I les seves vides van fer un gir inesperat. Els van captivar les peces ètniques i els grans de vidre artesanals que van descobrir i van decidir compartir-los.
En aquells dies van conèixer també Susmita, la nena que va inspirar el nom de la marca barcelonina de bijuteria artesanal, bufandes, gorros, vestits, peces reversibles i tota mena de complements "extremats, acolorits i originals" que s’ha convertit en l’obsessió d’Instagram i de la generació Z, i que ja han lluit dives com Karol G –una faldilla– i actrius com Begoña Vargas –diverses peces de la marca, com les arracades Al Son del Tambor–, a més de moltes altres influencers.
"Susmita sempre vestia de colors i d’aquí ve el nom de Susmie’s Collection; la nostra marca és molt acolorida, com la seva roba", explica Triquell. "A més de ser una marca que ofereix productes, també mostrem molt el nostre dia a dia a l’oficina, els nostres amics, fins i tot els nostres avis, parlem de valors com la família, l’amistat, els plans que tenim, fem recomanacions de llocs d’oci... Al final volem que les nostres peces siguin molt icòniques i la gent de seguida digui ‘d’acord, això és Susmie’s’", explica Triquell.
Tant ella com la seva companya poden presumir d’haver aconseguit en tan poc temps una comunitat que aviat arribarà als 280.000 fans a Instagram. "La nostra innovadora estratègia d’imatge basada a comunicar els productes de manera orgànica i personal ha sigut el que ens ha fet créixer tan ràpid a les xarxes", descriu Gaspar, que trasllada aquest creixement al de les mateixes oficines de la marca, on actualment ja són 12 les persones que hi treballen.
Susmie’s, que ja ha llançat una vintena de col·leccions en aquests tres anys, amb noms tan suggerents com Marujeo, The Guild Collection o ¡Gabriela, cuídate!, ha fet de la bijuteria artesanal el seu segell de distinció, perquè les seves peces destaquen per "sortir de la norma", descriuen totes dues. Per a l’elaboració de joies utilitzen Zamak (un aliatge de zinc, alumini, magnesi i coure) banyat en or, que els permet crear grossos i extravagants models d’arracades, collarets, chokers i anells amb pedres de colors enfilades.
Funcionalitat i originalitat
Notícies relacionadesLes fabriquen a Turquia, no com les seves emblemàtiques i distintives bufandes, que estan confeccionades amb moher i llana de proximitat en tallers de La Rioja; en el cas del tricot, sobretot prové d’Igualada. Es tracta de dissenys de peces versàtils com tops reversibles o faldilles curtes que també es poden utilitzar com a tops. Funcionalitat i originalitat a tot color, a uns preus "bastant competitius que oscil·len entre els 45 i 55 euros", puntualitzen.
Susmie’s, que espera facturar entre 3,5 i 4 milions aquest 2024, té com a principal canal de venda l’e-commerce, pel qual arriben als seus mercats principals: per ordre, els EUA, el Regne Unit, Espanya i el nord d’Europa. Just aquest any, després d’haver organitzat amb èxit algunes pop ups a Amsterdam, Milà i Londres, han fet el salt amb corners "a les botigues més top on més fans tenim, a Bèlgica, Luxemburg, els Països Baixos, a Nova York, Barcelona, Madrid, Bilbao...", expliquen. "És la nostra manera de trobar-nos directament amb la nostra gran comunitat", asseguren.
- Nou recurs tàctic del barça La hipnòtica trampa de Flick
- Fons europeus Una cooperativa rep 40 milions de la UE per a 350 pisos socials
- Una generació de vidre de ferro
- Consum d’electricitat La producció rècord dels pantans que guarden energia cobreix les renovables
- La tromba a l’aeroport del Prat nega les pistes, la T1 i el pàrquing