A PARTIR DE DISSABTE A LA CARTELLERA

Joan Pera protagonitza la comèdia ‘Un sogre de lloguer’ al Goya

«Tenim autors extraordinaris i la gent ha agafat la inèrcia d’anar al teatre», afirma 

L’aplaudit i entranyable intèrpret còmic estrena una obra creada a quatre mans pels polifacètics actors Susanna Garachana i Jaume Viñas i amb la direcció de Daniel Anglès.

Joan Pera protagonitza la comèdia ‘Un sogre de lloguer’ al Goya
3
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

Els fans de Joan Pera estan de sort. L’aplaudit i entranyable actor còmic estrena al Goya Un sogre de lloguer, una obra creada a quatre mans per dos actors polifacètics, Susanna Garachana i Jaume Viñas, amb direcció de Daniel Anglès. La peça, en cartellera a partir d’aquest dissabte, dia 9, mostra un xef jove (Edu Lloveras) amb ganes d’agradar a la seva glamurosa i rica família política, que contracta un actor perquè es faci passar pel seu pare. El seu progenitor és un hippy que viu en una autocaravana a Austràlia i a qui fa anys que no veu.

"L’últim que vol el meu personatge és que pensin que és un caçafortunes", diu Lloveras, que debuta en una comèdia. Tot i que en principi ho té tot molt ben planejat per complaure la seva estirada sogra (Muntsa Alcañiz) i la seva filla (Clàudia Benito), la dona dels seus somnis, en l’últim moment l’intèrpret que havia d’acudir a la cita cau malalt. En lloc seu envien un actor de doblatge (Joan Pera) que no s’hi assembla gens. Evidentment, el pla es complica i la vetllada farà un gir impressionant. Estarà plena de sorpreses i malentesos. L’acció transcorre en un apartament llogat, cosa que donarà molt joc i provocarà situacions hilarants, sobretot per la decoració tan curiosa del pis, obra de l’escenògraf Enric Planas.

"Estic mort de por perquè quan t’ho passes tan bé a la sala d’assajos les expectatives són molt altes", confessa Pera, un crac de la comèdia, content de tornar al teatre Goya amb un text amb molta gràcia "que t’ho posa tot en safata".

El còmic celebra l’èxit del teatre a Catalunya. Considera que els tres milions d’espectadors assolits són fruit d’una feina molt dura. "Vivim una situació extraordinària al teatre i tant de bo no sigui un fet passatger. La temporada passada es va batre el rècord d’espectadors perquè fa anys que el sector treballa, hi ha una base sòlida, tenim actors extraordinaris i la gent ha agafat la inèrcia d’anar al teatre". I afegeix: "El panorama actual és meravellós. La gent jove també va al teatre d’una manera normal", diu satisfet amb la varietat de la cartellera.

Dignitat i talent

"El teatre ara es fa amb molta dignitat i molt talent. Jo vinc d’una època en què de talent no n’hi havia gaire, però en vam aprendre a força d’ofici. Ara la gent nova té molta preparació i talent", assenyala el degà dels actors còmics, que aquest Nadal no podrà tornar a Barcelona amb Tot l’any pot ser Nadal per la implicació que té en aquesta nova obra.

"El difícil quan ets en una escena amb Joan Pera és no riure", apunta Lloveras, per a qui Un sogre de lloguer representa una classe magistral de comèdia. "Cada dia n’aprenc molt, de Pera", afegeix. Tant ell com Clàudia Benito van tenir Muntsa Alcañiz com a mestra a l’Institut del Teatre. Totes dues havien coincidit abans en Només la fi del món, en què també eren mare i filla.

Notícies relacionades

"Pera és el nostre Messi, així que l’hem envoltat d’un bon equip d’actors per jugar i provar coses a la sala d’assajos. El procés ha sigut molt divertit", assegura Anglès, molt satisfet del resultat i amb ganes de veure la reacció del públic.

"Aquesta obra és un vodevil sense portes", diu Garachana, autora d’El favor, un èxit de la temporada passada, que aviat s’estrenarà a la capital d’Espanya. Precisament aquesta comèdia tan hilarant va ser la que va portar Viñas a voler treballar amb ella en aquest projecte inspirat en bona part en una cosa que li va passar fa uns quants anys. "Havia d’anar a un sopar per conèixer els pares d’una noia i em va demanar que no els digués que estudiava Art Dramàtic. De manera que aquella nit em vaig fer passar publicista. Al cap d’una setmana ho vam deixar", recorda Viñas, codirector de l’espectacle i que va fer els primers passos al teatre treballant com a acomodador al Condal.