Impress capta 110 milions per seguir creixent
La cadena d’odontologia invisible amb seu a Barcelona ha tancat una ronda d’inversió que li permetrà obrir 20 noves clíniques a diversos països.
En plena sequera financera i en un any més aviat faltat de grans rondes d’inversió, Impress torna a tancar una operació centmilionària. La cadena d’ortodòncia invisible ha obtingut 117 milions de dòlars (uns 110 milions d’euros, al canvi actual), uns diners que la converteixen en una de les rondes més grans de l’any i que la companyia destinarà a continuar creixent i a consolidar la seva posició com a principal empresa del seu sector a Europa.
El capital procedeix en gran manera de fons que ja eren socis de la companyia. CareCapital, LBO France, TVA Ventures... Amb la seva aportació, aquestes firmes s’han quedat, de fet, amb una porció de l’empresa una mica més gran de la que ja tenien. No obstant, hi ha 40 milions de dòlars que procedeixen d’un nou soci: el fons nord-americà Trinity Capital. Segons aquesta empresa dedicada a la inversió de risc, la seva ambició és "recolzar Impress en la seva missió de fer més accessible l’atenció ortodòntica d’alta qualitat a tot Europa". En un comunicat, el directiu de Trinity Craig Fox especifica que els trets que troba més destacables de l’empresa catalana són "la seva tecnologia innovadora" i el seu "model de negoci escalable".
De fet, sempre que la start-up ha tancat una ronda de finançament (porta, amb aquesta, més de 250 milions d’euros rebuts del capital risc) ho ha fet pensant a arribar a nous mercats. Actualment, la cadena disposa de clíniques a Espanya, Itàlia, Portugal, França, el Regne Unit, Alemanya, Suècia, els Països Baixos, Ucraïna i els Estats Units, i amb aquesta nova ronda de finançament pretén ampliar aquesta llista. La companyia no concreta països, tot i que sí que precisa que, de cara a l’any que ve, la intenció és posar en marxa 20 clíniques insígnia, un objectiu que ja va explicar quan va fer pública la compra de la seva competidora alemanya Dr. Smile, un acord avançat per EL PERIÓDICO.
Travessia cap a la rendibilitat
"Amb aquesta ronda de finançament, Impress ha reforçat la seva posició com la cadena d’ortodòncia número 1 d’Europa, amb un enfocament prioritari en la digitalització", apunta, en un altre comunicat, un dels fundadors d’Impress, el doctor Khaled Kasem. "El nostre model de negoci [...] ha demostrat ser resistent i altament escalable. Amb aquest últim finançament –afegeix– estem preparats per arribar encara a més pacients a tot Europa".
Notícies relacionadesImpress fa anys que no publica les seves xifres, però en aquest comunicat es distingeix a si mateixa com una de les empreses de tecnologia sanitària que més ingressa a Europa. En qualsevol cas, el problema sembla haver sigut, fins ara, la rendibilitat. Aquesta start-up que va ser candidata a unicorn ha crescut sempre molt recolzada en el capital risc, invertint tot el que podia a guanyar mida ràpidament per poder posicionar-se davant les seves competidores. Aquests anys en què ha sigut molt més difícil obtenir diners dels fons de finançament per la incertesa macroeconòmica global, l’empresa s’ha vist obligada a ser molt més eficient en la despesa per poder garantir la seva viabilitat.
Abans de tancar aquesta última ronda, la start-up ja havia aconseguit demostrar, almenys a Espanya, que el seu negoci és viable econòmicament –segons va poder saber EL PERIÓDICO de fonts de la companyia–, però aquesta injecció de capital els dona igualment aire per consolidar aquest sanejament de comptes. "El nou finançament millora la liquiditat d’Impress, i permet a l’empresa assegurar un creixement sostenible i rendible", afirma la companyia.