Club d’estil
"No podem acabar amb les arrugues, però sí retardar-les"
Ana Llovet dirigeix Bruno Vassari, la firma de cosmètica avançada dels esteticistes que va néixer a Barcelona fa 40 anys i que té en el seu catàleg més de 200 productes per atendre la salut de la pell i frenar l’envelliment.
"Bruno Vassari va néixer per una necessitat fa 40 anys. El meu pare, Francisco Llovet, va detectar que no hi havia producte nacional, tot venia de França, una de les potències en cosmètica", explica Ana Llovet (Barcelona, 1988), la segona generació al capdavant d’una empresa familiar fundada a la capital catalana. Avui la marca és líder en tractaments que s’utilitzen a les cabines de 800 centres de bellesa i estètica, hotels spas i perruqueries de tot el territori espanyol.
En aquestes quatre dècades han aconseguit ser presents a 60 països, sobretot a l’Àsia, a l’Orient Mitjà, a Europa i a Amèrica, sobretot a l’Equador. "Des de l’inici hem anat a les fires internacionals més importants, com Cosmoprof –recalca–. Si et veuen cada any, al final confien en tu".
L’alta cosmètica o la cosmètica professional es distingeix de la que trobem als lineals d’un supermercat en "la qualitat dels ingredients, la concentració d’actius més gran, la investigació científica avançada, que són productes dissenyats per abordar problemes específics de la pell i que estan dissenyats per ser aplicats per un professional", descriu la directora, l’empresa de la qual comercialitza 21 línies facials i corporals amb més de 200 productes al seu catàleg. "Oferim solucions per a tota mena de pells i per frenar l’envelliment cutani. No podem acabar amb les arrugues ni les taques però sí retardar dècades que apareguin", observa.
Tot i que el seu principal client és el professional que treballa a la cabina, Bruno Vassari també ven els seus sèrums, cremes i tònics a través de la seva pàgina web per al client particular, entre els quals també hi ha homes, un mercat que va començar a créixer a partir del 2018, explica.
A Espanya, segons dades de l’Associació Nacional de Perfumeria i Cosmètica, una persona utilitza entre 8 i 10 productes cosmètics cada dia de mitjana. "Nosaltres traiem uns 10 o 15 productes nous cada any. S’innova molt perquè el consumidor vol novetats constants. En aquest sector el client sol ser bastant infidel, tot i que el bo seria que si alguna cosa et funciona, continua utilitzant-lo", aconsella Llovet.
En aquest sentit, la firma, en la qual treballen 37 empleats, entre oficines i el laboratori que té a Sant Adrià de Besòs, i que aquest any preveu créixer més d’11%, amb una facturació de 4,3 milions, ha llançat pel seu aniversari una novetat a base de retinol, "l’ingredient estrella ara mateix, del qual tothom parla, el més buscat per aquelles pells a partir dels 40 anys." En el seu cas, es diu RTN+.
Ingredient de moda
Notícies relacionades"El retinol és una forma de la vitamina A que fa més de 30 anys que es troba en el mercat, però ara està de moda. És un ingredient del qual se sap moltíssim, està molt testat, i molt comprovada la seva efectivitat i seguretat. És l’ingredient 360 graus que combat arrugues, taques, textura, lluminositat...", afirma Llovet. A més d’aquesta novetat, Bruno Vassari compta amb best-sellers com ara la gamma Kianty, que el 2002 ja va incorporar la vinoteràpia, o la línia Lab Biotics, amb prebiòtics i probiòtics.
Segons el seu parer, ha sigut després de la pandèmia quan ha crescut exponencialment l’interès i el consum de cosmètica: "Ara entenem millor que fa 40 anys com influeixen factors com la radiació UV, la contaminació i l’estrès en l’envelliment de la pell. Avui la pell saludable, lluminosa i ben cuidada es considera un símbol de salut més enllà de la simple estètica", explica Llovet. El seu consell: "Rentant-se la cara dues vegades, al matí i a la nit, i un bon protector solar, ja tindríem almenys el 50% o 60% cobert. Si a més utilitzem productes que retardin, nodreixin o fomentin la generació de col·lagen i elastina... doncs fantàstic".