3Cat celebra el seu primer any amb 1,2 milions d’usuaris
L’aplicació ha comptat amb 219 milions de reproduccions totals i ha sumat 500 hores de contingut nou exclusiu des de la seva creació.
La plataforma digital i gratuïta 3Cat, de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), compleix el seu primer any amb 1,2 milions d’usuaris registrats i una nova eina de mesurament d’audiències pionera en el món de l’streaming, un sector que normalment no ofereix dades de visualització dels seus continguts, per garantir la transparència en la corporació. Aquest primer any l’aplicació ha comptat amb més d’un milió de dispositius setmanals que s’han connectat, 3,6 milions d’hores mensuals de consum audiovisual en català i 219 milions de reproduccions totals durant el primer any.
Així mateix, des de la seva creació la plataforma ha sumat 500 hores de contingut nou exclusiu. Com va informar la presidenta de 3Cat, Rosa Romà, en l’acte de presentació de les dades, l’aplicació continuarà apostant pels programes d’entreteniment, com La travessa; els "continguts de nínxol, dirigits a una comunitat específica i uns perfils que en els mitjans convencionals no tindrien cabuda", com Èpic Nails; les produccions de catàleg, com les ficcions Plats Bruts i Merlí, i l’emissió en streaming de tot allò que també s’emet a TV3 i a Catalunya Ràdio.
Nous rècords històrics
En els últims mesos, l’aplicació ha continuat anotant rècords històrics de reproducció, va anunciar Cristina Villà, directora d’estratègia digital de 3Cat. L’octubre passat va tancar com el mes amb més consum, amb més de 22 milions de reproduccions, i el 4 de novembre passat va obtenir la millor dada de dispositius únics connectats. Durant el primer any de 3Cat, s’han estrenat gairebé 50 produccions exclusives: 19 programes culturals o divulgatius, 12 sèries documentals, 10 formats d’entreteniment i sis sèries de ficció.
A 3Cat es van trobar amb el repte d’analitzar l’èxit o fracàs dels continguts. "Oferir dades del consum digital és molt complicat, no hi ha un estàndard", va dir Romà. Per poder garantir la transparència en la corporació, a partir dels mesos vinents 3Cat compartirà les dades mensualment de manera sistemàtica en tres rànquings: les emissions més reproduïdes en directe, els continguts de catàleg (aquelles ficcions antigues que ara tenen una segona vida) i els continguts de vídeo i àudio més reproduïts del mes.
En concret, durant l’octubre, els programes més vistos en directe a través de la plataforma van ser les emissions del Telenotícies Vespre i el Telenotícies Migdia del 30 d’octubre passat, una data ja marcada pels efectes de la dana a València, així com els programes especials i informatius que es van impulsar a partir de la catàstrofe. Els espais d’esports i els partits també van ocupar les primeres posicions del rànquing.
Notícies relacionadesQuant a les sèries mítiques d’arxiu més vistes del mes, entren al llistat El cor de la ciutat (estrenada l’any 2000), La Riera (2010), Plats Bruts (1999), Merlí (2015) i Ventdelplà (2005). Finalment, en el llistat general dels continguts de vídeo i àudio més reproduïts ponderat pel nombre de capítols, a l’octubre va triomfar la segona temporada de La travessa, presentat per la infuencer Laura Escanes, i la segona entrega de la sèrie Cites Barcelona. Completen el podi la ficció Com si fos ahir, la docusèrie L’estafador de l’amor i El paradís de les senyores.
Cap dels continguts més vistos formen part d’EVA, la plataforma juvenil de 3Cat. De fet, els principals targets que s’han connectat a la plataforma són les franges d’edat de 25 i 35 anys, i de 35 a 45 anys, i des de la plataforma han notat una infrarepresentació entre els 14 i els 25 anys. "EVA neix a les xarxes socials, 3Cat es converteix en un reposador d’aquests continguts, però estan pensats per ser descoberts a Instagram, TikTok i YouTube", va explicar Romà sobre les formes de consum dels adolescents i joves.