El grup alemany IFCO obre un ‘hub’ digital a Barcelona

La multinacional alemanya, que ingressa més de 1.000 milions d’euros cada any, ha instal·lat al Pier 01 del Tech Barcelona un equip de 15 persones per treballar l’analítica de dades.

El grup alemany IFCO obre un ‘hub’ digital a Barcelona
3
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

No fabriquen ni venen res –diuen–, però fa 30 anys que van començar, ingressen més de 1.000 milions d’euros cada any i tenen entre els seus clients des de Vall Companys i Noel fins a Bon Preu. La multinacional alemanya IFCO és la que s’encarrega de proveir-los de les caixes amb les quals transporten el seu producte fresc del camp, la granja o la llotja fins al supermercat, que s’exposi allà, i després emportar-se-les per netejar-les, arreglar-les i tornar-les a posar en circulació. Tenen, avui, 400 milions de caixes en moviment arreu del món, i han decidit que és hora de disposar de molta més informació al respecte i d’aprofitar aquesta xarxa per donar més valor afegit al seu client. I fer-ho des de Barcelona.

Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, la companyia ha instal·lat al Pier 01 del Tech Barcelona (l’edifici principal d’aquesta associació que vol impulsar l’ecosistema digital i tecnològic a la ciutat) un equip d’unes 15 persones que tindran com a missió principal treballar entorn de l’analítica de dades i desenvolupar solucions pròpies de l’univers de la internet de les coses (IoT, per la seva sigla en anglès).

"Amb 400 milions de caixes circulant arreu del món i 2.200 milions de moviments cada any, el més important és saber on són o quan les podem recuperar, tot això, que quan vam fundar l’empresa es feia amb un fax, ara ha canviat radicalment i veiem que pot canviar molt més", s’explica el vicepresident global d’ESG [Environmental, Social & Governance] d’IFCO, Iñigo Canalejo. "L’altra part són els serveis afegits que podem oferir als nostres clients", afegeix aquest directiu, que compta amb més de 1.500 productors i 300 establiments de venda entre els seus clients. Segons el seu relat, un dels grans punts forts d’aquesta companyia dirigida per Mike Pooley són les caixes, que les fabrica el mateix soci des de fa anys i que estan pensades per simplificar la vida tant de qui les omple com de qui les transporta o qui les ha de buidar: estan fetes amb materials que redueixen el mal per cops i ajuden a la ventilació, per exemple, i són plegables per fer més eficient el transport de tornada. Però la gran proposta de valor és, en realitat, la logística i el manteniment.

De fet, és en aquest aspecte que han vist que, si tecnifiquessin les caixes afegint-hi uns sensors, podrien fer que la botiga sabés quant temps han tardat uns tomàquets a sortir del centre de distribució, quant temps fa que la carn és al camió o fins i tot poder certificar que s’ha mantingut la cadena de fred per preservar un congelat.

¿Per què Barcelona?

Notícies relacionades

"Hem decidit fer-ho in house, amb els nostres propis desenvolupadors i un equip totalment nou", afirma Canalejo. IFCO té les seves oficines espanyoles a València, però ha volgut muntar aquest hub a Barcelona perquè els sembla que és un dels centres clars de desenvolupament tecnològic d’Europa, perquè creuen que els ajudarà a atraure els professionals que necessiten per desenvolupar aquestes solucions (comencen amb 15, però preveuen ser-ne 50 de cara a l’any que ve) i per tot l’univers d’empreses emergents a les quals s’acosten a l’instal·lar-se a prop del Tech Barcelona.

"La incorporació d’IFCO com a global partner de l’associació i l’establiment del seu nou hub digital al Pier 01 impulsaran el creixement de Barcelona com a referent en tecnologia aplicada a l’economia circular", assegura el conseller delegat de Tech Barcelona, Miquel Martí.