¿S’ha de triar entre els dos?
Broncano va denunciar al seu programa que Motos li havia sabotejat l’entrevista que tenia prevista amb Jorge Martín. Motos, segons va dir, havia mogut fils.
La guerra està servida. Com a espectadores, fa dies que veiem la rivalitat entre els dos programes. Però Broncano va decidir treure a la llum les entranyes de la tele i va explicar, sense tremolar, que feia anys que patia les males tracamanyes de la competència. Va assegurar, a més, que Pablo Motos "pressiona" i "amenaça" els convidats perquè no vagin a La Revuelta. El Hormiguero va respondre assegurant que tot era un malentès.
Des de fora, sembla que ens hàgim de posicionar amb algun dels dos. Des de dins, tot és molt més fàcil d’entendre. Dorna, l’empresa organitzadora del Mundial de Moto GP, i Atresmedia tenen un acord comercial: un contracte d’exclusivitat amb infinitat de clàusules. Una d’elles és que les entrevistes, si es volen, sempre han de ser primer a Atresmedia. I té sentit. Simplificant, són dues empreses que treballen juntes per sumar actius. Per exemple, imagineu que el guanyador de Gran Hermano (Telecinco), tot just sortir de la casa, dona la seva primera entrevista a Sonsoles Ónega. L’emprenyament d’Ana Rosa seria monumental, però, sobretot, l’empresa que paga és la que en sortiria perjudicada. Si la productora i Telecinco estan treballant en conjunt, ¿quin sentit té donar un dels moments d’or a un altre programa? L’error, per tant, no el cometen els programes, que lluiten pels seus continguts. El cometen els representants de les estrelles que han de tenir el control dels detalls. Si Paco León protagonitza una pel·lícula coproduïda per Mediaset, els programes de Telecinco i Cuatro tindran prioritat per entrevistar-lo durant la promoció. No hi ha més. L’assenyalament de Broncano al seu competidor només dona excepcionalitat a un fet que és d’allò més natural al món de la televisió. Tardear i Y ahora Sonsoles es barallen, en el bon sentit de la paraula, cada tarda pels testimonis. Hi ha dies que fins i tot s’ha palpat l’emprenyament en alguna de les presentadores. I és que la lluita per l’exclusiva i la primícia pot portar a guanyar la tarda o no .
Però, dins d’aquestes dinàmiques de treball, Broncano ha assenyalat un fet que sí que sembla excepcional: la mala fe. El presentador ha fet entendre que Motos només té per objectiu perjudicar-los. La maniobra de Broncano ens deixa perplexes. Ha aconseguit sumar haters a El hormiguero i ha fet, a cop de populisme, la millor campanya de màrqueting per al seu programa. Quina llàstima tants titulars penalitzant aquesta realitat i tan pocs, per exemple, sobre l’entrevista amb José Luis Martínez-Almeida precisament a El Hormiguero. Va explicar que el més romàntic que ha fet per la seva dona en les últimes setmana és treure l’estenedor de roba de la cuina. Suposem que per al seu aniversari deu tenir pensat abaixar la tapa del vàter.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Eva Tortajada: "En la seva primera etapa de vida, els fills necessiten sentir-se segurs"
- ESTRENES DE CINE DE LA SETMANA Olivier Assayas: "La pandèmia va acabar sent el símbol d’un fracàs col·lectiu"
- El rècord d’11 triples d’Obst destrossa el Barcelona