Un disc a plens pulmons
El ‘Disc de La Marató’, en format CD, es podrà adquirir diumenge, 1 de desembre, amb EL PERIÓDICO i altres mitjans de Prensa Ibérica, com ‘Regió 7’, ‘Diari de Girona’ i ‘Sport’.

Des que es va decidir recaptar fons per a La Marató a través d’un disc que recull cançons emblemàtiques traduïdes en català i relacionades d’alguna manera amb el tema que es tracta en l’edició, han passat 20 anys. I l’invent, que s’ha convertit en la banda sonora de la telemarató solidària, objecte de col·leccionisme i el disc més venut al món en un sol dia en les últimes 11 edicions i el més venut a Espanya en els últims 12 anys (i en els últims 10, el número 1 en vendes digitals), ha donat creacions tan originals (i de vegades surrealistes) al llarg de la seva història com el My way de Frank Sinatra en versió sardana cantat per Quico Pi de la Serra i la versió de Marina Rosell del Love me tender d’Elvis Presley amb un guitarrista flamenc.
Però aquest any d’aniversari, en què el programa estàs dedicat a les malalties respiratòries amb el lema A ple pulmó, la fita ha sigut que la cançó de John Lennon Happy XMas (War is over) soni en català. Ha sigut gràcies que la seva vídua, Yoko Ono, tenint en compte el caràcter solidari de la iniciativa, hi va accedir. Miki Núñez, presentador de Zenit (TV3 i 3Cat), hi presta la seva veu, acompanyat de l’Escolania de Montserrat.
Notícies relacionadesAquesta és una de les petites joies del Disc de La Marató del 20è aniversari, que, per celebrar l’efemèride, comptarà amb exemplars en vinil (20 euros), a més d’en CD, que es podrà adquirir diumenge vinent, 1 de desembre, juntament amb diaris catalans (entre els quals, EL PERIÓDICO i altres de Prensa Ibérica, com Regió 7, Diari de Girona i Sport) per 12 euros. Inclou gratis una versió digital a iTunes (per separat, el preu és d’11,99 euros). Així mateix, a partir del dia 16 Spotyfy disposarà d’una llista de reproducció amb totes les cançons dels 20 anys.
En el disc participen, entre d’altres, el duo Estopa, amb M’en vaig a peu; Chenoa, Blanca Paloma i Suu, formant un trío; Jasmine Carrise, filla d’Al Bano, que canta Històries d’amor, amb Coral Sant Jordi; Rozalén, amb Rita Payès i el Cor Vivaldi, que interpreten Pare; Sole Jiménez, de Presuntos Implicados, amb l’Orfeò Català i el Cor Respira de Bellvitge; David Summers, el mític vocalista d’Hombres G; el grup Faneka, Meritxell Neddermann, Elena Gadel, Sexenni, Santi Balmes i Mushkaa, a més de talents d’Eufòria i Zenit.
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- El jutge va repescar un nom
- Operació de la Guàrdia Civil Desmantellada una xarxa de ciberestafes a tot Espanya que dirigia un estudiant de 19 anys des de Terrassa
- Polèmica decisió al regne unit Cop del Tribunal Suprem britànic a les dones trans
- Ensenyament a Catalunya El batxillerat fusionarà Física, Química, Biologia i Geologia
- Delinqüència digital Creixen les «estafes híbrides»: l’engany que combina el món virtual i el físic
- Tipus d’interès L’eurozona es blinda: el BCE abaixa tipus al 2,25% en resposta a l’ofensiva de Trump
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Metro de Barcelona Adjudicades per 48 milions les obres de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord de l’L9
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho