Teatre
‘Cap Butaca Buida’ suma Mallorca, la Catalunya Nord i València

Amb molt més fast que l’any passat i presència d’autoritats es va donar ahir el tret de sortida a la segona edició de Cap Butaca Buida, que se celebrarà el pròxim 22 de març després d’aconseguir exportar la jornada més enllà de Catalunya. El 2025, teatres de València, Manacor (Mallorca), la Catalunya Nord i l’Alguer s’estrenaran amb aquesta iniciativa pionera impulsada per Adetca (Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya), que presideix Isabel Vidal, Time Out i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).
L’anunci de l’operatiu per a la segona edició es va realitzar al vestíbul del Teatre Nacional de Catalunya amb la presència de representants polítics com Sònia Hernández, consellera de Cultura; Xavier Marcé, regidor de Cultura, i Pau González, delegat de l’Àrea de Cultura de la Diputació.
Cap Butaca Buida va aconseguir un rècord absolut d’espectadors en un sol dia a Catalunya en la primera edició, el passat 16 de març. Un total de 55.000 persones –un 92% d’ocupació– es van apuntar al repte d’omplir els teatres en una jornada que va celebrar la cultura i les arts escèniques. Els organitzadors volen superar aquest llistó el 2025. Un altre èxit ha sigut ampliar el nombre de sales adherides, que per ara sumen 171 teatres davant els 145 de la primera edició. Les entrades ja estan a la venda a la web www.capbutacabuida.cat.
- Gestió hídrica Rialb, el segon embassament més gran de Catalunya i el més jove, bat un nou rècord d’ompliment
- Usos lingüístics Emma Vilarasau, en l’especial sobre la llengua de TV3: «No es pot viure les 24 hores en català»
- Descobriment inesperat Les obres de la Via Laietana troben per sorpresa les restes de cinc cases medievals de Barcelona
- CHAMPIONS LEAGUE El Barça regala una altra gesta a Lisboa
- Investigació periodística Marc Marginedas: "Rússia és un país governat per monstres"
- Després de la tornada de La Caixa ¿Quines empreses han tornat a Catalunya després del procés i quines falten per tornar?
- Cas Rubiales La Fiscalia demana l'anul·lació del judici a Rubiales i que se celebri un de nou en considerar que el jutge estava "viciat"
- El nou sistema de recollida de residus arriba ja a 55.000 persones a Manresa
- Seguretat viària La DGT canvia el permís per conduir motos: aquests són tots els canvis
- LA RECONSTRUCCIÓ DE TEK Del sobrepès a la memorable nit de Lisboa: Szczesny s’aprima, medita i para