Cine antropològic de gran bellesa
Estrenada en la secció Un Certain Regard de Cannes el 2023, on va rebre el Prix d’Ensemble a la millor interpretació (premi col·lectiu als actors indígenes) La flor del Buriti s’emmarca en un tipus de cine que acostuma a tenir presència en festivals, però grans dificultats per arribar a les sales. La seva estrena en cines és, doncs, una bona notícia. Segon llarg, després d’El canto de la selva (2018), de la parella formada per la brasilera Renée Nader Messora i el portuguès João Salaviza, la cinta s’endinsa al cor dels Krahô, poble indígena de la selva brasilera que, sempre amenaçat, lluita per preservar la seva continuïtat com a comunitat i la seva identitat.
En un estimulant exercici de cine antropològic, de gran força visual i sonora (és una cinta molt pensada formalment), els cineastes conjuguen amb mestria el documental, recursos de la ficció, el relat de tradició oral i la fantasia (és molt bonica la manera amb què es recorre a la imatge irreal i a la fantasmagoria, per abordar la dimensió espiritual dels Krahô) per mostrar el dia a dia, i la relació amb el passat i el futur, d’aquesta comunitat. D’allà surt una contundent i alhora bonica reflexió sobre la lluita per la llibertat, el vincle amb la terra i les idees de tradició i llegat.
- Ampolles de qualitat Els millors vins catalans per començar l'any: 4 negres i 1 rosat
- Descarbonització Catalunya garantirà uns 1.400 milions d’euros en ajuts per comprar cotxes elèctrics i triplicar punts de recàrrega
- Laboral ¿Com m’afecta la reducció de la jornada laboral si ja treballo 37,5 hores a la setmana o menys?
- Petició de suport públic Catalunya és la segona regió europea amb més treballadors en la indústria farmacèutica
- Sostenibilitat El Govern estima que Catalunya perd 10.000 milions a l'any per la falta de sobirania energètica