Barcelona, protagonista
Els Mariscal bufen espelmes al Palo Market Fest
Fundada per Pedrín Mariscal i la seva filla Paula, la cita mensual que uneix moda, música i gastronomia és una de les propostes culturals més estables de Barcelona i més buscades pels turistes.
El pròxim cap de setmana, Palo Market Fest complirà la seva primera dècada amb una festa amb magnificència. Una de les programacions d’oci i cultura més exitoses i famoses de Barcelona –molt coneguda pels turistes, ja que surt a les guies de carrer de llocs que no s’han de perdre–, compleix 10 anys des de la seva primera edició el desembre del 2014. També va coincidir amb un pont de la Constitució.
"Tothom ens deia que estàvem bojos per posar-nos en marxa just en un dia festiu que tots els barcelonins se’n van a esquiar. Però va ser un èxit, una bogeria, hi van anar 15.000 persones quan no n’esperàvem ni 3.000. Van venir la Guàrdia Urbana i els Mossos, i ¡fins i tot vam sortir al Telediario de Matías Prats! Ens van tancar perquè no estava preparat per acollir tanta gent. Però vam ajustar les llicències i el mes següent ja estava tot a punt. ¡Allò va ser molt boig!", expliquen Pedrín Mariscal i la seva filla Paula des de la seva oficina a Palo Alto.
Ells són, juntament amb Maite Morell, els fundadors de la cita que tots els primers caps de setmana de mes obre les portes a l’illa del carrer de Pellaires del barri del Poblenou, on al XIX es va ubicar la fàbrica tèxtil de Ramon Gal i Juan Puigsech, i que el dissenyador Javier Mariscal va salvar que fos enderrocada i va convertir en un oasi per a creadors i artistes a principis dels 90.
Si el creador de la mascota olímpica va ser l’artífex de la transformació de la vella fàbrica, el seu germà i la seva neboda van idear Palo Market Fest, una proposta totalment revolucionària i pionera. "Fins aleshores hi havia mercats gastronòmics, mercats de les puces i festivals de música, però nosaltres vam ser els primers a Espanya que ho vam barrejar. Una experiència més plural, ja que deixava de ser només un mercat i passava a convertir-se en un pla, i una manera d’acostar el disseny a tothom", treu pit Paula.
Programa de qualitat
"El meu pare tenia 55 anys i estava sense feina. I un dia va veure a Palo Alto una cua de gent davant una espècie de concentració de food trucks. I llavors em va trucar per telèfon: ‘¿Pau, què passa ara amb els mercats aquests del menjar?’. I li vaig dir: ‘Home, doncs que hi ha un boom’. A ell li va sorprendre que en aquest espai que era com una espècie d’oasi amb gent treballant dins, que, tot i que era públic, no solia traspassar-lo ningú, de sobte hi havia cua", rememora Paula. "¿I si féssim un festival però amb disseny de qualitat, gastronomia de carrer i música en directe? –em va dir–. I així va començar aquesta aventura".
Notícies relacionadesDesprés d’un centenar d’edicions, més de 300 grups han trobat a Palo Market Fest un escenari per donar-se a conèixer, i on han fet el mateix més de 3.000 creadors, com els que mostraran la seva oferta els dies 7 i 8. A saber, La cabellera de Berenice, Aladesk, Palombella, Monica Regincos... (projectes que gairebé des del principi han format part del programa) o les noves incorporacions, com Lluís Generó, Luz Negra o D’ars atelier, entre d’altres.
Segurament, aquesta nova edició supera l’aforament habitual de cada convocatòria, d’uns 6.500 visitants de mitjana. Tot i que potser no s’arriba als 15.000 eixordadors del primer dia. "Establir un preu d’entrada (5,50 euros) i torns (de 12.00 a 17.00 hores i de 17.30 a 22.00 hores), una cosa que vam posar en marxa després de la pandèmia, així com obrir més espai de terrasses, ens ha ajudat a oferir una experiència més satisfactòria per al públic", opina Pedrín.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Informe de l’OCDE Espanya, entre els sis països on els fons de pensions es desinflen
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
- ACCIDENT MORTAL L'autocar sinistrat a França circulava amb la ITV caducada
-
- compromís El PSC s'obre a eliminar els beneficis fiscals al Hard Rock aquest mes