Barcelona, protagonista

Eholo, el ‘software’ per a psicòlegs que ha validat la dana

Amb tot just dos anys de vida, l’’start-up’ catalana compta amb 10.000 professionals registrats, preveu facturar un milió d’euros el 2024 i aterrar als Estats Units l’any vinent.

Eholo, el ‘software’ per a psicòlegs que  ha validat la dana
2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

A Sonia Torras li sobraven fronts oberts quan va tenir la idea que li va canviar la vida. Com a psicòloga clínica havia detectat certa falta de cercadors online perquè les persones interessades en començar teràpia trobessin el professional adequat. Era el 2021, veníem de la pandèmia de covid, i ja s’intuïa que la demanda seria alta. Va comentar la idea a un amic enginyer, i en 24 hores Eduard Martí tenia la proposta del projecte que s’ha acabat convertint en Eholo. Ni un cercador ni un comparador de psicòlegs: una plataforma perquè aquests professionals tinguin resolt pràcticament tot el que no sigui atendre els seus pacients. Tant ha crescut la solució, que ha acabat canviant per complet el curs de l’atenció psicològica després de la tràgica dana a València.

Però tornem al principi. La clau va ser la quantitat de professionals que coneixia Torras i que aquests anessin interactuant amb la plataforma. D’allà la gran conclusió: els psicòlegs no necessitaven més pacients, sinó més temps per atendre’ls. "Vam veure que on aportàvem més valor era en aquesta part organitzativa", recorden tots dos, que van començar a modificar l’eina en funció del que demanaven els psicòlegs. Un calendari de reserves connectat amb la seva agenda personal, gestió de la comptabilitat, qüestionaris i eines per portar a terme la pràctica, transcripció de sessions, organització de notes…

Van aconseguir que dos inversors independents els financessin amb 30.000 euros que van fer servir en començar a vendre (el model de negoci és el pagament d’una quota per utilitzar el software). Allà van decidir fer les primeres contractacions i obrir una petita oficina dins del TecnoCampus de Mataró. I, a continuació, competir en un dels concursos d’emprenedoria de l’acceleradora SeedRocket. Van quedar segons, però van seduir prou inversors per recaptar 200.000 euros. El secret, reflexionen, va ser demostrar que ja facturaven uns 10.000 euros al mes. La seva previsió és acabar el 2024 amb un milió d’euros de facturació i amb més de 10.000 psicòlegs registrats. A més, ja treballen per arribar als EUA, on preveuen aterrar el 2025, si aconsegueixen lligar una ronda d’inversió amb algun soci local.

Punt d’inflexió

Notícies relacionades

"Els psicòlegs han sigut sobrepassats, perquè hi havia molta demanda i poca oferta, el que necessitaven era que algú s’encarregués d’aquest tipus de coses", apunten els cofundadors d’Eholo, conscients que part del seu creixement s’explica per l’augment de la necessitat de psicòlegs. L’enèsima mostra és el desastre ocorregut a València, que pot ser un altre punt d’inflexió clau en la història d’aquesta start-up. Allà, tal com explica la vicepresidenta de Psicòlogues i Psicòlegs sense Fronteres (PSF), Ofelia Almeida, l’atenció s’ha articulat com en gairebé qualsevol emergència: atenció per telèfon, instal·lant carpes d’atenció física, però també desplegant professionals sobre el terreny. Literalment, atenció porta a porta. La qüestió és que, sense tecnologia, això es fa de manera molt rudimentària. I Eholo va creure tenir la solució perfecta.

La start-up ha cedit a PSF accés gratis a la seva plataforma, amb la qual cosa els experts sobre el terreny s’eviten duplicitats, perdre el fil de persones tractades, recordar estar sobre casos que vegin més delicats, ser molt més àgils en la burocràcia que implica aquesta manera d’actuació, tenir recursos d’avaluació in situ… "És un molt bon exemple del que és Eholo", conclouen els seus cofundadors.