En ‘streaming’
Fantasia contra el ‘bullying’
Disney+ estrena avui la sèrie de sis episodis ‘Invisible’, basada en el ‘best-seller’ d’Eloy Moreno, amb Aura Garrido i Eric Seijo com a protagonistes.

Invisible, escrit per Eloy Moreno, és un llibre molt recomanat a les escoles i instituts (va per la seva seixantena edició, s’ha traduït a 20 idiomes i se n’han venut més d’1.000.000 d’exemplars) perquè aborda un problema que és sovint, i desgraciadament, d’actualitat a les aules: el bullying. Però la manera que té d’acostar-se a l’assetjament escolar és bastant diferent, ja que ho fa a través de la fantasia. Aquest element diferenciador va fer que Disney+ pensés que era una bona aposta adaptar la novel·la a la petita pantalla. El resultat és la sèrie homònima que estrena avui.
El protagonista és un xaval de 12 anys (Eric Seijo) que, després d’un misteriós accident del qual no vol parlar, pateix estrès posttraumàtic. Quan un psicòleg comença a furgar en la seva història, el noi li acaba revelant que té el poder de la invisibilitat, gairebé com si fos un superheroi. Però en la trama, en la qual s’entremesclen monstres i dracs, no tot és el que sembla, com s’anirà desvelant al llarg dels sis episodis que componen la sèrie, dirigida per Paco Caballero.
"La fantasia sempre ajuda molt a explicar les coses més difícils", afirma Aura Garrido, que dona vida a una nova i enigmàtica professora del protagonista, amb mètodes una mica expeditius. "Els seus mètodes poden ser qüestionables i pot ser que no tingui les millors eines, però és una persona que té molt clar que cal fer alguna cosa davant el bullying", defensa l’actriu, que reconeix que durant el rodatge d’Invisible eren conscients que tenien "una gran responsabilitat" explicant una història com aquesta, centrada en un greu problema social.
La que va ser protagonista d’El Ministerio del Tiempo destaca la capacitat, tant de la sèrie com del llibre en el qual es basa, per "plasmar tots els punts de vista en una situació d’assetjament, explicant la història a partir de tots els participants i no només des del prisma de la víctima".
Com a ‘Joc de trons’
"Crec que això fa reflexionar els lectors o els espectadors molt més, perquè ens fa pensar en les nostres pròpies vivències, on ens col·loquem nosaltres davant situacions així", recalca Garrido. Per recrear els efectes especials d’Invisible, la sèrie ha comptat amb l’empresa espanyola El Ranchito, que ha col·laborat per a èxits cinematogràfics i televisius com Joc de trons, The Mandalorian i El Señor de los Anillos: los anillos de poder. Al drac, l’element visual més destacat de la història, li posa veu David Verdaguer.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- Per 907.500 euros El Ministeri de Transports licita l’estudi informatiu dels nous accessos ferroviaris al Port de Tarragona
- Obituari Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Jordi Pujol a la Generalitat
- Guardó El Govern concedeix la Creu de Sant Jordi al president de Prensa Ibérica, Javier Moll
- En les comissions El Parlament blinda la participació telemàtica dels diputats pendents de l’amnistia
- Pla de rearmament El Govern aprova el pla d’inversions per arribar al 2% del PIB de despesa en defensa aquest any amb 10.471 milions