Barcelona, protagonista

Qui hi ha darrere de l’èxit nadalenc ‘Els llums de Sant Pau’

El xou lluminós del recinte històric de l’Hospital de Sant Pau és una creació de Proactiv Entertainment, un gegant barceloní que il·lumina experiències a escala global.

Qui hi ha darrere de l’èxit nadalenc ‘Els llums de Sant Pau’
2
Es llegeix en minuts
PER ANDREA GABARRÓ

Més de 200.000 persones visitaran aquest Nadal el recinte modernista de l’hospital Sant Pau per disfrutar d’Els llums de Sant Pau, un xou que realça el patrimoni arquitectònic amb un recorregut de figures d’una mida gran, llums i muntatges fotogènics. Sense polèmiques, a diferència al muntatge que acollien els jardins de Pedralbes, s’ha convertit en un imprescindible de la campanya festiva. Al darrere d’aquest univers de llum i color hi ha Proactiv Entertainment, una empresa barcelonina que ha aconseguit posicionar-se com un referent internacional en la indústria de l’entreteniment.

Amb una facturació anual que arribarà als 80 milions d’euros el 2024 i prop de dos milions d’entrades venudes, Proactiv Entertainment transcendeix l’etiqueta d’organitzadora d’esdeveniments. "No muntem esdeveniments: despertem emocions", diu Nico Renna, el seu CEO, que destaca la filosofia que ha portat aquesta companyia a expandir-se per mig món i generar el 60% de facturació fora d’Espanya. Té 55 empleats, amb una estructura que integra equips creatius, dissenyadors gràfics, especialistes en màrqueting, ticketing i producció, distribuïts entre les seus de Barcelona –on se’n concentren una quarantena–, Madrid i el Pròxim Orient. Gestiona una cartera diversificada de projectes que va des d’espectacles teatrals i musicals fins a exposicions immersives.

Els llums de Sant Pau, que celebra la quarta edició del 21 de novembre del 2024 al 12 de gener del 2025, exemplifica la capacitat operativa de l’empresa. L’esdeveniment requereix una planificació anual i mobilitza més de cent persones addicionals entre personal de seguretat, neteja, guies i serveis de càtering. Rep una mitjana de 5.000 visitants diaris durant els 45 dies que dura. Amb més de 20 instal·lacions lluminoses i un recorregut interactiu, el projecte suposa una inversió significativa que es recupera gràcies al públic massiu que atrau.

Aquesta edició ofereix una experiència totalment renovada centrada en les tradicions nadalenques de diferents racons del món. Els visitants, guiats pel Llumi, una estrella que ha baixat del cel, poden documentar el seu viatge màgic a través d’un passaport especial durant els aproximadament 60 minuts que dura l’experiència. L’accés s’organitza en torns horaris de 30 minuts, sempre en la franja de tarda i nit, amb preus des de 10 euros fins a 15 euros. També disposa d’una pista de gel, a la qual s’accedeix amb un suplement a l’entrada.

Entreteniment familiar

Notícies relacionades

La trajectòria de Proactiv Entertainment inclou des de concerts d’artistes internacionals com Andrea Bocelli, Juan Luis Guerra i Maluma fins a franquícies consolidades com Disney on Ice que porten gestionant des de 1993. La seva expertesa en el sector de l’entreteniment familiar es reflecteix també en la gestió que fan de gires europees, com l’actual exposició de Pixar, que ha atret gairebé 300.000 visitants des del setembre a La Maquinista i que després de Barcelona continuarà el recorregut per Brussel·les i altres ciutats europees.

La firma ha demostrat la seva resiliència durant períodes crítics com la pandèmia, que va obligar a cancel·lar la primera edició planificada d’Els llums de Sant Pau el 2020. Des d’aleshores, cada edició ha seguit un concepte diferent, però ha mantingut com a base la fusió entre tecnologia lluminosa i l’arquitectura única del recinte.