ASSUMPTES PROPIS
Josep Plana : "Estic a dues trucades de qualsevol persona del món"
Josep Plana, organitzador d’esdeveniments xxl
Josep Plana, exrealitzador d’Operación Triunfo, va decidir fa 10 anys muntar una factoria d’esdeveniments bestials anomenada La Puta Suegra. Va aconseguir tancar les ruïnes d’Empúries per al casament de Kimbal Musk –el germanet d’Elon–, i que Joey Tempest, el líder d’Europe, cantés The Final Countdown a la de Sergio Ramos i Pilar Rubio. Res li sembla impossible.
Abans de res, ¿una mala experiència amb la seva sogra?
Amb la meva sogra estic molt bé, per sort. El 2015, quan vam fundar la start-up, el nom era una declaració d’intencions dirigida a un públic molt, molt concret.
Gent amb moltíssima pasta.
Gent inconformista, que volia viure una experiència única. Hem fet produccions en les quals el més important era el repte. Els clients amb molts diners van venir a posteriori. El casament de Kimbal Musk va ser el punt d’inflexió que va provocar un canvi en l’empresa. Hem tingut clients especials que han superat el fet de bloquejar les ruïnes.
Expliqui’ns, expliqui’ns.
Vaig rebre una trucada a la una de la matinada demanant tancar una piscina olímpica a les vuit per fer una classe de waterpolo amb un entrenador de la selecció. O, a menys de 24 hores d’un casament, una parella ens va dir: "Volem més espectacle», i els vam organitzar fer pònting des de més de cent metres d’altura. Aquests reptes de producció són els que ens fan diferents.
¿Com arriba a vostè gent com Musk?
A través del boca-orella. El contacte ve de persones que han treballat amb nosaltres o ens coneixen. L’important és que hi hagi feeling. Quan acaben els esdeveniments, solen convertir-se en amics i en prescriptors.
¿Què val la seva agenda?
Diria que estic a una o dues trucades de qualsevol persona del món.
¿Els Obama inclosos?
D’això no en puc parlar. La nostra política de confidencialitat és estricta. Només un parell de persones i jo sabem el nom del client. La resta de l’equip s’hi refereix amb un pseudònim del món Disney. És la manera de treballar tranquils i que els proveïdors no variïn els preus en funció de qui sigui.
¿Com s’aconsegueix tant contacte?
Sense voler. No és el que muntem, sinó com. No és usual que un equip de 15 persones estigui 10 mesos abocat en un projecte, desplaçant-se a altres ciutats. Només ho fan dues o tres agències al món.
¿Ve el que li dona un xec en blanc i li diu: "Munta’m un deliri»?
Sí, sí. Cal conèixer el seu ADN. És gent que ho té tot, ho ha vist tot, ha viatjat per tot el món, té un nivell de cultura impressionant. I cal estar a l’altura. Hem tingut metges, arquitectes i enginyers treballant a l’equip, però el disseny de seguretat, elèctric i d’il·luminació es fa en la companyia. Però compte, hi ha infinitat d’idees que no valen res. No hi ha res més meravellós que una nota de l’amfitrió de puny i lletra donant les gràcies als convidats. Aquestes coses m’importen molt.
¿Hi ha regles clares en el seu negoci?
La principal és la creativitat. La segueixen la passió per la singularitat, la transparència, el compromís, la resistència i la dedicació. La Puta Suegra és el Centre d’Alt Rendiment dels esdeveniments.
Imagini que li demano que munti una nit de Cap d’Any transgressora.
¿Puc venir a casa seva a sopar? Un entorn tranquil per parlar de tot menys de la festa de Cap d’Any. El primer és entendre què és per a vostè un moment memorable. La part emocional és la més transcendent de totes. A partir d’allà, farem que els convidats passin per diferents estats d’ànim, fins a explotar. Per a això utilitzem la ciència.
¿Ciència en un sarau?
Podem fer servir freqüències per excitar els convidats sense que se n’adonin, o agafar del màrqueting olfactiu perquè els vingui de gust veure una pel·li amb crispetes. Si la festa és per a 150, podem sonoritzar l’esdeveniment per a 1.000 persones, i només la vibració i el disseny de so farà que la gent estigui molt expectant. La part més maca és fer la curadoria de l’esdeveniment. Influir de manera subliminar, una mica com el fengshui en l’interiorisme, que també utilitzem.
¿No li angoixa construir capricis per a (només) l’1% de la població?
Notícies relacionadesEl mateix dia de la creació de l’empresa vaig dir que muntaria una fundació. Vam començar amb el projecte Adopta una suegra per a la lluita contra l’Alzheimer. I el 2025 presentarem Bésame Mucho, dedicada a organitzar casaments a cost zero per a malalts que estiguin en pal·liatius. Fer-los un bon comiat. I la idea és ampliar la iniciativa a totes les event planner del món
.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Adelina Escandell i Quim Lázaro: "Hi ha gurus de l’educació que anomenen ganduls a nens amb problemes"
- Escacs La crisi dels pantalons texans
- Fauna Els senglars que esperen el tren de Vallvidriera
- El Periódico de la Metròpolis "Els voluntaris ens mantenen"
- Anàlisi de la realitat metropolitana Richard Sennet: "Les superilles han donat més drets als habitants de Barcelona"
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Business Intelligence en e-commerce: Com les dades estan transformant el comerç digital
- Amarrats al Marítim per fer la volta al món
- LeBron, el rei que no es desgasta
- "Mai et fiïs d’algú que no riu"