Política i moda

El rellotge d’un milió d’euros

El canell esquerre de Zuckerberg ens recorda que el nostre temps (invertit a les xarxes) és or per a ells. El Greubel Forsey que lluïa dimarts era insultant.

El rellotge d’un milió d’euros
2
Es llegeix en minuts
Patrycia Centeno
Patrycia Centeno

Experta en comunicació no verbal.

ver +

Per congraciar-se amb Trump i proclamar el final de la verificació de la informació a les xarxes, Mark Zuckerberg va aparèixer dimarts en un vídeo de cinc minuts abillat amb una aparentment senzilla samarreta negra de màniga curta d’espatlles caigudes i una cadena daurada. I tot i que la notícia ja era impactant per si sola, gairebé tanta o més informació marcava el canell esquerre per a qui volgués i sabés interpretar-la... El propietari de Facebook, Instagram i Whatsapp lluïa un rellotge artesanal de Greubel Forsey valorat en més d’un milió d’euros. Una peça única suïssa d’or blanc feta amb 6.000 hores de fabricació i de les que només se’n produeixen dues o tres a l’any. Sent la tercera persona més rica del món amb un patrimoni net de 214,7 mil milions de dòlars, Zuckerberg és des de fa uns mesos un amant de l’alta rellotgeria i col·lecciona màquines de Patek Philippe, Jaeger-LeCoultre, De Bethune o F.P. Journe.

I és que el CEO tecnològic està en plena renovació de la seva imatge. Tant es presenta amb una caçadora de pell de be que surfejant amb un esmòquing o emprovant-se cadenes de diferents mides i materials com tot adolescent (bro) que es preï, tot i que les seves portin robins o brillants i puguin costar uns 8.000 euros. També s’ha deixat créixer el rínxol de la melena, apareix amb un lleuger bronzejat, ha integrat les marques de moda a les seves converses i mostra els seus abdominals sense samarreta. I tot i que a alguns els sembli que Zuckerberg simplement passa la dura crisi dels 40 (Mark, jo t’entenc: ¿per què em tracten de senyor@ si jo encara em veig com un noiet@?); el cert és que l’estètica del propietari de Meta busca connectar amb un públic més jove. La generació Z prefereix els vídeos curts/tontos de TikTok i la seva nova estratègia estètica busca posar-hi remei.

Igual com passava amb el look de Steve Jobs, pensar que la imatge de Zuckerberg va ser algun dia despreocupada és no conèixer el personatge ni la seva feina. Les senzilles samarretes grises de màniga curta amb què es va uniformar durant anys de la firma Brunello Cucinelli costaven 340 euros la unitat (i en tenia per no repetir). Llavors, quan li preguntaven pel seu repetitiu i immutable estilisme responia predictible com tot fals asceta: "Realment vull aclarir la meva vida per prendre la menor quantitat possible de decisions supèrflues i centrar-me en com servir aquesta comunitat". El seu outfit de milionari rebel va trobar la seva excepció a l’anar a declarar al Senat dels EUA amb vestit i corbata –abillat d’adult seriós que compleix les normes estilístiques imposades– pel robatori massiu de dades per Cambridge Analytica o els danys provocats a les seves plataformes a multitud de víctimes.

Notícies relacionades

El luxe és analògic

Si l’anunci que a partir d’ara les notícies falses circularan lliurement per les xarxes va ser inquietant, el rellotge d’un milió d’euros que Zuckerberg va lluir era tan transparent com insultant. El seu canell ens recorda que el nostre temps (invertit a les xarxes) és or per a ells. I no menys important, que l’autèntic luxe és analògic (i no digital). En fi, que som idiotes.