Tatxo Benet: "L’equip és el més rellevant de l’èxit"

El president i conseller delegat de Mediapro va analitzar ahir, en una ponència als Matins ESADE, l’evolució del grup audiovisual, que acaba de complir el seu 30è aniversari.

Tatxo Benet: "L’equip és el més rellevant de l’èxit"
2
Es llegeix en minuts
Alba Giraldo
Alba Giraldo

Redactora

ver +

La història de l’audiovisual espanyol s’explica en gran part a través del Grup Mediapro, nascut el 1994 a Barcelona en un panorama molt diferent de l’actual. En aquell moment només treballaven a l’empresa quatre persones i el món de la televisió estava en ple creixement; ara, més de 30 anys després, són líders en el sector amb una facturació de 1.300 milions d’euros, més de 7.000 professionals i seus a 52 ciutats i 31 països diferents. L’accionista majoritari de Mediapro és ara el grup inversor xinès Southwind Media. Actualment, té centres de producció audiovisual en llocs com Barcelona, Madrid, Lisboa, Buenos Aires, Miami, Nova York, Toronto i Bogotà, entre molts d’altres. Una internalització que ha sigut clau des del primer dia per explicar el seu èxit, a més del treball en equip, la innovació i la transversalitat.

"Després de 30 anys, som reconeguts com una multinacional que no ha perdut l’essència de la seva manera de ser i de fer. Impulsem projectes que incideixen positivament en la societat i ho volem fer d’una manera sostenible, innovant i defensant els valors que representem com a grup, que són responsabilitat, lideratge, diversitat i independència", assegurava ahir Josep Maria Benet Ferran, més conegut com a Tatxo Benet, president i conseller delegat del Grup Mediapro, en una ponència als Matins ESADE.

Tres dècades després, Benet pot confirmar que "l’equip és el més rellevant de l’èxit de Mediapro". "No busquem ajuda fora, sinó que, a més de conèixer el negoci, coneixíem les persones que treballaven en aquest món i les busquem una a una. Tenim un equip molt compacte que va entendre des del principi de quina manera volíem treballar i a més els vam fer la confiança", presumeix el comunicador.

A principis dels anys 90, quan va néixer el grup audiovisual, les televisions van decidir externalitzar serveis. De manera paral·lela, les productores van veure que el millor camí era especialitzar-se en temàtiques o serveis concrets. No obstant, encara hi havia molt pocs clients en el mercat. "Si oferies alguna cosa a una cadena, com per exemple un programa de matins, només podies comptar amb aquest canal, perquè la cadena de la competència no voldria tenir la mateixa productora", explica Benet. Amb una empresa transversal com ara Mediapro, l’èxit estava garantit. "Si hi ha pocs clients, has d’oferir una varietat molt gran de serveis", analitza.

Notícies relacionades

Actualment, Mediapro compta amb cinc divisions. En primer lloc, els drets audiovisuals, on van ser pioners i ara distribueixen la Lliga espanyola de futbol. En segon lloc, els serveis audiovisuals, que es dediquen a produir continguts de tercers, ja sigui en directe, com amb els esports, o de continguts com programes de televisió, sèries o pel·lícules. Mediapro també té el seu propi estudi audiovisual, que crea continguts on, aquesta vegada sí, el copyright és propi. Un dels últims grans èxits ha sigut El 47. Finalment, l’empresa també produeix canals i plataformes per a tercers, com CaixaFòrum+ o Liceu+ LIVE, i, recentment, han incorporat les Mediapro Exhibitions, unes experiències en tots els formats i amb tecnologia innovadora, com la creació del nou museu del Barça, el Barça Immersive Tour.

Amb tantes divisions i sent una empresa tan extensa, ¿què unifica realment Mediapro? "Els continguts audiovisuals", assegura Benet. "Hem triomfat per aquesta transversalitat, per entendre el contingut audiovisual d’una manera àmplia i per haver-nos expandit a tot el món", conclou el president del grup.