L’ISE prepara la seva edició més gran amb un ple total de l’espai

El congrés, de referència mundial en tecnologia per al sector de la indústria audiovisual, compta aquest any amb 92.00 metres quadrats, 1.600 expositors i un 20% més de públic preregistrat.

L’ISE prepara la seva edició més gran amb un ple total de l’espai
2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

"Good morning. Buenos días. Bon dia. Moltes gràcies per ser avui aquí". Un cada vegada més catalanitzat Mike Blackman va començar ahir oficialment el compte enrere per a un cada vegada més catalanitzat ISE (Integrated Systems Europe). Almenys, quant al seu arrelament a la capital de la comunitat. La fira més important del món dedicada a la tecnologia per al sector audiovisual celebra amb aquesta edició el seu cinquè any a Barcelona i ho farà orquestrant l’esdeveniment més gran que ha celebrat fins ara.

Ho serà, en primer lloc, per la superfície ocupada: absolutament tots els pavellons del recinte Gran Via de Fira de Barcelona (excepte aquells espais en els quals grans exhibidors del Mobile World Congress ja estan construint els seus estands). Així, la fira comptarà, del 4 al 7 de febrer, amb 92.000 metres quadrats nets, un 20% més que l’any anterior. L’ISE 2025 també creix en nombre d’empreses expositores: ha passat d’unes 1.300 l’any previ a una mica més de 1.600 aquest any. Els grans noms són Samsung, LG, Black Magic, Epson, Lang, Harman, Panasonic... Només 80 d’aquests expositors són espanyols i, entre aquests, hi ha 30 empreses catalanes. La meitat van per primera vegada a la fira.

Hi ha, així mateix, un 20% més de públic preregistrat que l’any passat a hores d’ara. Blackman va deixar clar que això és només un indicador, no una garantia, però això ja dona certa informació sobre que creix notablement el públic procedent d’Àsia, l’Índia, el Pròxim Orient, Nord-amèrica i, especialment, de Sud-amèrica. Ajuda que dins de l’esdeveniment se celebri un fòrum llatinoamericà, orientat a reforçar les relacions entre aquest continent i Europa. "Barcelona és el lloc perfecte per reforçar aquesta col·laboració", va afirmar Blackman, director general de l’esdeveniment.

El que també creix són les atraccions dins de la fira. El congrés tindrà, per primera vegada, un fòrum d’inversió organitzat en associació amb el Tech Barcelona i una zona exclusivament dedicada a les empreses emergents. "Aquestes empreses ofereixen una perspectiva fresca, innovació i agilitat a la indústria de l’audiovisual, és per això que s’han convertit en una part clau del nostre programa", va explicar l’executiu. Va ser ell qui va anunciar una altra de les novetats d’aquest any: un eSports Arena que organitzen junt amb la Lliga de Videojocs Professional (LVP), del grup Mediapro, i que inclourà tornejos, emissió en directe de competicions i jugadors professionals. La idea és que tot s’emeti a Twitch i que el desplegament serveixi per "exhibir tecnologies de transmissió audiovisual d’última generació".

Mapping a la Casa Batlló

Notícies relacionades

De fet, aquesta novetat explica, en part, el creixement en espai. L’expansió del congrés s’escenifica amb l’arribada al Hall 8.1. Allà hi haurà l’eSports Arena, així com el Dron Area (un clàssic del congrés) i més estands d’empreses. A la resta de pavellons, les exhibidores estaran distribuïdes, com en les edicions prèvies, en funció de les seves propostes i àrees. Cada un dels vuit espais en què es divideix el recinte de Fira Gran Via es dedicarà a una activitat: àudio, il·luminació, pantalles i solucions tecnològiques per a la publicitat i les ciutats...

Els cap de cartell són Brian Solis, cap d’innovació global a ServiceNow i Futurist –que parlarà sobre IA– i Quayola, un artista digital italià que serà qui s’encarregarà del també ja clàssic mapping sobre la Casa Batlló el cap de setmana previ a la fira, a més de l’altra conferència principal en el congrés.