Estranya versió del mite

Hombre lobo és estranya. Malgrat ser una proposta comercial amb segell Blumhouse, va per lliure, no segueix tendències ni narratives ni estètiques. Aquesta raresa engloba idees interessants i també atzagaiades. En la seva versió del mite, Leigh Whannell (L’home invisible) pren decisions estimulants. Una és un plantejament més dramàtic que terrorífic de la transformació. Remet a La mosca (1986) de David Cronenberg. Una altra és com tracta el punt de vista. Potser no encerta en la manera de representar la visió del monstre, però la idea és bonica i coherent amb l’essència dramàtica de la proposta. I una tercera és dedicar-li temps a la relació entre home i monstre: ¿què hi ha de monstruós en l’home? ¿Què queda d’humà en el monstre? Hi ha una part molt atractiva, potenciada des del drama i des del terror corporal, que entronca amb el cine de terror clàssic.
És una pel·lícula feta per gent que pensa el cine de terror, però no del tot satisfactòria. És bona la idea que gairebé tot passi en una nit, però a les accions els falta originalitat i tensió, també coherència, i a la inquietud li falta potència. La seva reflexió sobre la família, el sacrifici, l’afecte i el dol, feta des del símil, resulta confusa i no acaba de funcionar.
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Futbol El Barça no tornarà a l’Spotify Camp Nou per al Gamper i espera poder tornar per començar la Champions
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Reunió del Govern Dimiteix el delegat a Perpinyà que va qüestionar el terme ‘Catalunya Nord’ i el rellevarà un exalcalde de Junts
- Turisme Els jubilats amb les pensions més baixes podran viatjar amb l’Imserso per una tarifa plana de 50 euros
- Relació entre empresa i societat La pime, el 99,8% del teixit empresarial, reclama més atenció pel seu pes i impacte local.
- El repte de les empreses: generar riquesa, però també guanyar reconeixement
- Efecte en cadena Els grans grups empresarials subratllen el seu paper com a motor econòmic i social
- Aigües de Barcelona i la seva aposta per la sostenibilitat