Estranya versió del mite

Hombre lobo és estranya. Malgrat ser una proposta comercial amb segell Blumhouse, va per lliure, no segueix tendències ni narratives ni estètiques. Aquesta raresa engloba idees interessants i també atzagaiades. En la seva versió del mite, Leigh Whannell (L’home invisible) pren decisions estimulants. Una és un plantejament més dramàtic que terrorífic de la transformació. Remet a La mosca (1986) de David Cronenberg. Una altra és com tracta el punt de vista. Potser no encerta en la manera de representar la visió del monstre, però la idea és bonica i coherent amb l’essència dramàtica de la proposta. I una tercera és dedicar-li temps a la relació entre home i monstre: ¿què hi ha de monstruós en l’home? ¿Què queda d’humà en el monstre? Hi ha una part molt atractiva, potenciada des del drama i des del terror corporal, que entronca amb el cine de terror clàssic.
És una pel·lícula feta per gent que pensa el cine de terror, però no del tot satisfactòria. És bona la idea que gairebé tot passi en una nit, però a les accions els falta originalitat i tensió, també coherència, i a la inquietud li falta potència. La seva reflexió sobre la família, el sacrifici, l’afecte i el dol, feta des del símil, resulta confusa i no acaba de funcionar.
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- Serà nomenat avui El Govern fitxa el gerent de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona per dirigir la DGAIA
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya