Cantant i actriu

Addison Rae, una ‘tiktoker’ a la portada de ‘Rolling Stone’

Amb 88,6 milions de seguidors en la popular app de vídeos i 12,2 milions a Spotify, la ‘reina’ de Tiktok consolida el seu salt al món musical.

Addison Rae, una ‘tiktoker’ a la portada de ‘Rolling Stone’
2
Es llegeix en minuts
Marina Tovar

L’amenaça del tancament de TikTok als EUA ha atemorit milions d’usuaris, tant persones que utilitzen l’aplicació només per entretenir-se com creadors de contingut que han aconseguit guanyar-se la vida gràcies a aquesta app. I és que des que TikTok va començar a créixer el 2017 s’ha convertit en una nova font d’influencers.

Aquesta és la història de la protagonista de la nova portada de Rolling Stone: la tiktoker, cantant i actriu Addison Rae. En una publicació en què la primera pàgina ha sigut ocupada per llegendes del món de la música com Bob Dylan, John Lennon i Bob Marley, s’obren ara pas les personalitats d’internet. No és la primera vegada que un influencer surt a la portada: el 2022, la revista va inaugurar The Creators Issues, un número especial del mes de maig per no quedar-se enrere en la nova cultura pop i les tendències d’internet; aquell any, el protagonista va ser el youtuber MrBeast i el 2023 la influencer Emma Chamberlain. Rae, però no hi surten qualitat de "creadora", sinó que protagonitza la revista pel salt que ha fet "la reina de TikTok" al món del pop.

Addison Rae va començar a TikTok el juny del 2019 pujant vídeos de ball sobre cançons populars. La seva fama va créixer molt de pressa, sobretot després d’un tiktok amb la cançó Obsessed, de Mariah Carey. En poc temps es va convertir en una de les tiktokers més seguides i ara mateix és la cinquena persona del món amb més seguidors en aquesta app: 88,6 milions.

Notícies relacionades

El 2021 va fer el salt a la música amb una cançó també titulada Obsessed (res a veure amb la de Mariah Carey). Alhora va començar la carrera d’actriu amb la pel·lícula de Netflix He’s all that. Quatre anys després ha publicat tres singles i un EP i té més de 12 milions d’oients mensuals a Spotify. Rolling Stone l’entrevista en un reportatge amb el subtítol "¿Pot reinventar-se a ella mateixa com una nova estrella pop i guanyar-se el respecte pel camí?".

Encara que n’hi ha que puguin sorprendre’s per l’aparició d’una tiktoker en una revista musical, els dos mons estan més correlacionats del que sembla. Fa anys que TikTok revoluciona la indústria musical, com a promotor d’artistes ja coneguts i descobridor de nous talents. Rae no és l’única estrella que ha saltat al món de la música; també ho van fer les influencers Bella Poarch i Dixie d’Amelio.