Un restaurant d’Enric Granados amb estrella vinícola

La Star Wine, l’estrella vermella distintiva dels millors establiments amb vins per la seva oferta, qualitat o singularitat, s’equipara als guardons Michelin.

Un restaurant d’Enric Granados amb estrella vinícola
3
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

No és fàcil distingir-se entre les desenes de bars i restaurants que s’alineen en la gastrocarrer d’Enric Granados, on sempre hi ha rotació de propostes i novetats. Tantes, com perquè molts comensals no donin l’abast en els seus descobriments. Però una de les obertures del 2024, Público-Cuina de Mercat, acaba de saltar al trampolí de la fama local –almenys per a amants del vi i foodies– a l’aconseguir una Star Wine, l’estrella vermella distintiva amb la qual la prestigiosa guia Star Wine List reconeix els millors establiments amb vins per la seva oferta, qualitat o singularitat, a l’estil dels guardons Michelin. El novíssim restaurant on tot gira al voltant de la seva selecció de més de 200 referències, aspira també al premi a la millor proposta de vins per copes (una estrella daurada) i a convertir-se en la millor obertura de l’any passat a Espanya, entrega que se celebrarà per primera vegada a Barcelona en el marc de la Wine Week, que a partir d’avui reunirà 1.200 expositors a Fira de Barcelona.

Rere el projecte de l’Eixample hi ha el puixant grup de restauració Pantea, que ha aconseguit una altra nominació entre les estrenes de l’any per Eldelmar-Hermanos Torres, en el renovat Port Olímpic des de fa uns mesos. ¿Qui hi ha al darrere d’aquesta aventura empresarial? La parella formada per Ramon Rodríguez i Pantea Pishkoohani, que l’any passat va fer un pas de gegant a l’invertir 5,8 milions d’euros en nous projectes. Als dos esmentats es va sumar Superlocal, també en aquest port, però centrat en el producte de proximitat (a menys de 100 quilòmetres). Després de l’eclosió, volen un 2025 més tranquil per assentar els negocis, explica a aquest diari l’empresària.

Emprenedora per naturalesa, va impulsar diversos negocis al centre de la ciutat abans de crear Pantea Group amb Rodríguez i apostar pels xiringuitos de platja del litoral barceloní el 2008. En l’actualitat tenen la concessió de dos, La Deliciosa i Vai Moana, però el seu èxit a la vora del mar els va propulsar a nous reptes a la ciutat. Com Can Fischer i Anita Flow. La hiperactivitat va suposar una facturació de 14,5 milions d’euros el 2023, i de 17,5 milions el 2024 (un 20% més), mentre que esperen créixer gairebé un 40% aquest any i arribar als 24 milions, amb més d’un terç dels seus ingressos procedents de la doble aposta del Port Olímpic, on l’aliança amb els triestrellats Sergio i Javier Torres és un valor segur mentre aquest nou Balcó Gastronòmic (amb 11 restaurants previstos) s’enlaira del tot.

Aliança amb Xavi Nolla

Notícies relacionades

En aquest context, la idea de Público-Cuina de Mercat, va ser un projecte cuinat a foc lent i que va tenir un aliat imprescindible en el sommelier Xavi Nolla. Pishkoohani el va conèixer com a alumna a Enoaula, i d’allà va sorgir una amistat i el somni d’un bon bar de vins on a més "poder menjar bé". En el local d’Enric Granados 30, amb una cuina oberta que lidera el xef Edgar Custodio, i que inclou de platets per compartir amb un bon brindis a receptes tradicionals reversionades, molt producte de temporada i fins i tot marisc, el vi i les bombolles són coprotagonistes.

Hi ha més de 200 opcions amb especial presència de DO catalanes, però també de la resta d’Espanya i alguna representació europea. La clau és una selecció obsessiva, que es nodreix de molts vins unicorn (de produccions inferiors a 1.200 ampolles), cosa que va suposar crear un celler a les oficines de l’empresa amb molts mesos d’antelació per poder debutar en el local amb joietes poc habituals.