Club d’estil
Cosmètics per a mil·lennistes
Anna Arbós va convertir la passió per cuidar la seva pell durant el confinament en el seu alter ego Glow by Anna a Instagram. Pas previ a revolucionar la cosmètica amb la seva marca per a joves d’entre 25 i 35 anys, que va facturar 1,2 milions el 2024.
«La nostra marca es dirigeix a un nínxol que no tenia en compte les marques tradicionals», explica Anna Arbós

Anna Arbós Siborra, la joven emprendedora barcelonesa que triunfa con su marca cosmética Facegloss. /
Aquesta és una història d’èxit sorgida en temps negres. No és la primera vegada que en el Club d’Estil parlem de negocis brillants que van néixer en ple confinament, quan tots estàvem amagats de la covid tancats a casa. La jove emprenedora Anna Arbós Simorra (Barcelona, 1994) és un exemple d’allò a què es pot arribar amb afany i passió. I si un sap veure el negoci d’un nínxol de mercat desatès.
Aquesta va ser la llavor de Facegloss, la marca de cosmètica que ha conquistat les late-millennials (entre 25 i 35 anys), "amb rutines de skincare específiques per a les seves necessitats, ni productes per a l’acné ni per a les arrugues, amb formulacions impecables i resultats evidents, que realment funcionen, una identitat visual més pròxima a un producte de lifestyle sexi, molt fashion, i lluny de l’oferta que hi havia fins ara de marques que se centren en allò natural i vegà; que també ho som, per descomptat, però això ja es dona per fet, és el mínim avui dia", presumeix l’empresària. El 2024, el seu primer any, ha facturat 1,2 milions d’euros; porta més de 18.000 comandes i més de 30.000 referències venudes.
Però anem al principi. Arbós, que havia estudiat Publicitat i Relacions Públiques, treballava a Alemanya per a la firma Montblanc muntant esdeveniments de luxe. Però va arribar la covid i es va veure sense feina i de tornada a Barcelona a casa dels seus pares. "Com que no tenia res a fer i des dels 15 anys soc una friqui de la cosmètica, em vaig posar a llegir els ingredients de les etiquetes, perquè em van sortir molts granets i ho vaig intentar amb diversos professionals, però anava a pitjor. Així que com que tenia ordinador i internet, em vaig posar a investigar", rememora.
"Vaig començar a formar-me de manera autodidacta, i des d’aleshores continuo assistint a cursets, classes magistrals, comprant llibres, llegint articles especialitzats… Jo no tinc cap carrera en això, però sí que disposo de molts diplomes certificats", aclareix l’experta en beauty.
La seva pell va millorar. I les seves amigues li demanaven consells, perquè "tenien la pell apagada pel confinament", explica. Per no repetir una a una les seves recomanacions va obrir un perfil a Instagram, el seu àlter ego beauty, Glow by Anna, on a més de rutines de bellesa i orientacions per als cabells, parlava de roba, menjar…
"De cop tenia una comunitat de 5.000 seguidores [avui freguen les 56.000] i les marques m’enviaven productes perquè els provés", explica l’Anna, que el 2021 es va llançar amb el seu propi e-commerce, en què distribuïa altres marques i feia rutines personalitzades per als seus fans, consolidant així el seu nom com a prescriptora entesa.
"Vaig aprofitar aquella experiència moltíssim, va ser el meu primer contacte amb clients, primeres incidències tècniques, primers Black Friday… i, quan em vaig sentir preparada, em vaig llançar amb el que sempre havia sigut el meu somni, tenir la meva pròpia marca de cosmètica", explica.
Primers cinc productes
Així, el 15 d’octubre del 2023 neix Facegloss, amb oficina a Barcelona i laboratoris a Barberà del Vallès. "Vam sortir amb una inversió inicial de 220.000 euros i amb una rutina bàsica de skincare de cinc productes [un netejador, un tònic, un sérum de dia i un altre de nit, i una crema], i a partir d’aquí, cada mes, o mes i mig, hem tret un nou producte complementari, per exemple, un tònic exfoliant o un sérum antiimperfeccions. De manera que ara mateix tenim 16 productes en el nostre catàleg, amb preus que van des dels 17 i fins als 42 euros", detalla, sabedora de la sort que té de ser en un sector, el de la cosmètica, que viu un boom des de fa uns anys.
Concreta Arbós, a la marca de la qual han entrat tres socis més, que el seu públic objectiu adora tenir una pell sana i sucosa. "El cutis mat, aquell efecte encartonat, va passar a la història, la meva generació prefereix una pell saludable, de molt glow", diu, i per això Facegloss. "Al final, en cosmètica tenir una pell saludable no és que no pugui tenir imperfeccions, sinó que estigui glowy, bonica, hidratada i lluminosa", rebla.
"La nostra marca es dirigeix a un nínxol de mercat que fins ara no tenien en compte les marques tradicionals, i si ho feien no s’adreçaven a la consumidora d’una manera moderna i atractiva. Jo intento fer-ho d’una manera molt maca", destaca. "El 99% dels reviews que tenim són de cinc estrelles, només ens han criticat que alguna vegada triga a arribar un paquet", assegura la creadora de contingut, que ufaneja dels actius de les seves formulacions, que ella mateixa demana directament al laboratori extern amb què treballa, i que prova al seu rostre entre sis mesos i un any fins trobar el producte exacte. "La majoria ens han dit que noten un canvi brutal a la pell", diu.
Notícies relacionadesEl best-seller de Facegloss és el Glasskin, "el sérum de niacinamida més complet del mercat", assegura, del qual han venut més de 9.000 unitats i que "s’esgota tot just sortir a la venda". També un bàlsam de llavis i "el producte que fa guapa", Golden Gloss, gotes bronzejadores.
Per a aquest any, Arbós confia a continuar traient productes –"és la manera de tenir enganxada la gent"– i obrir mercats fora d’Espanya, "als països de l’entorn, que ja ens estan comprant". Més endavant, "farem el salt al món físic", imagina.
- La invasió del coipú amenaça l’àrea metropolitana de BCN
- Destins naturals Excursió espectacular a menys d'una hora de Barcelona: coves i cascades que recorden a El Senyor dels Anells
- Consell Executiu La Generalitat crea un registre de grans tenidors per saber quants pisos buits hi ha a Catalunya
- Tribunals El TSJC declara ferma la condemna a Laura Borràs i obre el procés per executar la pena de presó
- Inditex construirà un campus d’oficines per a Massimo Dutti, Bershka, Oysho i Lefties a Sant Adrià de Besòs
- Cuerpo justifica l’acció de l’Executiu per blindar grans empreses
- Negociació bilateral Ucraïna i els EUA arriben a un acord sobre els minerals
- Ciclisme Montjuïc, escenari del Tour 2026
- Futbol Ancelotti recrimina a Tebas la seva gestió i aquest li critica que es deixi utilitzar pel club
- Bàsquet El Baxi Manresa fitxa Traoré, ala pivot dels Lakers