CRÍTICA
Els poemes de Victòria dels Àngels

Amb el programa A tu, cançons per a Victòria dels Àngels, el cicle Petit Palau Cambra ha girat la mirada a la soprano barcelonina, que va celebrar el centenari l’any passat. El violoncel·lista Ferran Bardolet, el pianista i compositor Pedro Pardo i la soprano Mercedes Gancedo, molt vinculada a la Fundació Victòria dels Àngels i al Festival de Lied que organitza cada any aquesta institució, van arrencar amb À Chloris, de Reynaldo Hahn, amb una Gancedo impecable i un inspirat cant del violoncel·lista, seguit d’una delícia de Canteloube, el melancòlic Baileró, amb text en l’avui extinta llengua d’oc, una de les meravelloses cançons populars que conformen els Chants d’Auvergne; la versió va ser d’antologia, amb els tres artistes molt compenetrats.
De Frederic Mompou, Gancedo i Bru van interpretar Damunt de tu només les flors i Jo et pressentia com la mar, amb una gran actuació del pianista, abans d’escoltar, d’Ernesto Halffter, Ai que linda moça, de Seis canciones portuguesas. La segona part va incloure quatre lieder de Pedro Pardo sobre poemes en castellà de Victòria dels Àngels, començant per Oriental i A ti, estrenades a Peralada el 2017 per Ainhoa Arteta, a qui estan dedicades; després de la primera, el drama que reflecteix la segona, en el text de la qual la soprano catalana descarrega els seus sentiments envers el pare dels seus fills, va portar la cantant al límit de les seves possibilitats, una mica incòmoda davant tant dramatisme.
Després de Brumas tristes, l’estrena absoluta de la qual es va fer el desembre de l’any 2018 amb els mateixos instrumentistes i amb la veu de Mireia Tarragó, va completar el cicle Fuiste (2018), una peça que canta a l’inexorable pas del temps, potser la més còmoda per a Gancedo, novament en una estreta i molt ben aconseguida comunió entre els tres artistes.
Es van oferir dues peces instrumentals: de Saint-Saëns, Le cygne amb un esplèndid Bardolet, tot expressivitat i de fraseig òptim, així com Això és la joia, de Pedro Pardo, versió per a violoncel i piano d’una preciosa i sentida cançó escrita originalment per a baríton.
Mercedes Gancedo, Ferran Bardolet i Pedro Pardo
Palau de la Música (26/2/2025)
- El divorci de Pep Guardiola passa factura a Cristina Serra: l’està afectant «veure’s…»
- Finançament autonòmic La condonació de l'Estat perdona el 50% del deute a Andalusia i Canàries i el 20% a Catalunya
- Ocupen la casa d'un veí de Girona de 90 anys que la tenia en venda
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Aquesta setmana Illa torna a citar-se amb Metsola per mirar de desencallar l’ús del català al Parlament Europeu
- Empresa de l’Any 2024 Banc Sabadell Una idèntica ambició de créixer
- El Premi Empresa de l’Any 2024 reconeix l’impuls de Mango
- Illa crida els empresaris a "compartir la prosperitat"
- El debat territorial El Govern tira endavant la quitació del deute autonòmic tot i la plantada del PP
- Illa: "No volem cap privilegi només un marc de joc estable