Moda

En temps incerts, identitat de marca

La Setmana de la Moda de Milà, un dels grans aparadors de les propostes de tardor-hivern, s’ha estrenat marcada per la desfilada de Gucci, firmada pel seu equip creatiu, i pel gran xou de celebració del 30è aniversari de Dsquared2.

Els bessons Dean i Dan Caten celebren amb un original xou els 30 anys de Dsquared2

En temps incerts, identitat de marca
4
Es llegeix en minuts

Després de Nova York, Madrid i Londres, una de les meques de la moda, Milà, es converteix, fins al cap de setmana, en el centre neuràlgic per mostrar les propostes del sector de cara a la pròxima tardor-hivern amb les passarel·les de cases tan rellevants com Fendi, Max Mara, Empori Armani, Tod’s o Dolce&Gabbana, en extremes jornades amanides, a més, amb presentacions (més de 70) i esdeveniments.

Sempre cal començar amb un plat fort, i en aquest cas va ser la desfilada de Gucci. Una mica excepcional aquesta, ja que convé recordar que, quan no faltava ni un mes per a aquesta, es feia pública la notícia que confirmava un esbombat rumor: Sabato de Sarno abandonava l’empresa, només un parell d’anys després de ser nomenat director creatiu de Gucci, succeint el visionari Alessandro Michele.

Així, l’equip de disseny del vaixell insígnia del grup Kering firmava aquesta col·lecció titulada Continuum, acompanyat per assistents celebèrrims amics de la marca com les actrius Julia Garner o Jessica Chastain.

En un elegant escenari verd botella i amb una orquestra tocant en directe la música composta per l’oscaritzat Justin Hurwitz (La La Land) es van exposar les propostes d’home i dona, que van revisar des dels anys 60 (els microvestits) al minimalisme dels 90. Un ampli espectre de tendències, des de la sobrietat dels vestits fins al maximalisme de certs conjunts escotats i plens d’aplicacions brillants. Es va reivindicar la G entrellaçada, un símbol de la casa que compleix 50 anys. Perquè, casualment, tres desfilades vistes aquest primer dia celebraven una data rodona reivindicant el seu ADN, els seus codis.

Potser revisar l’herència és un valor segur, davant els vaivens econòmics o el ball de cadires de dissenyadors sortints (a part del citat De Sarno, recentment Kim Jones deixava el seu càrrec de director creatiu de dona a Fendi, John Galliano deia adeu a Margiela després de més de 10 anys, Hedi Slimane feia el mateix a Celine, Matthieu Blazy sortia de Bottega Veneta per ingressar, ben aviat, a Chanel...).

Poques hores després de Gucci, Alessandro Dell’Acqua, el creador rere Nº21, no va decebre. El napolità abraça la bellesa des que va fundar aquesta marca, cap al 2010. Al ritme de la cançó Creep va passejar un devessal de delicadesa amb impecables vestits negres, aplicacions de plomes, estilismes que barrejaven peces femenines com faldilles de tub amb peces oversize (grans jerseis de punt o parques) i molts llaços colossals, en salons amb taló mitjà, a la cintura de les faldilles o coronant els escots paraula d’honor.

Precedit per una exposició orquestrada per la marca, en la qual ha participat l’arquitecta i dissenyadora espanyola Patricia Urquiola, el xou de K-Way presagiava una oda a l’estètica esportiva. L’ensenya nascuda a París ha convertit el seu paravent (amb nom propi, com correspon a qualsevol peça it: Le Vraie) en una de les peces més desitjades i ha continuat fent-se un nom gràcies a col·laboracions amb altres marques de moda.

I com quee se celebrava el seu 60 aniversari, el xou va representar un homenatge a les seves arrels. A l’esmentat impermeable, i en colors icònics –blau, groc, taronja – que vibren amb l’energia senya d’identitat, i es barregen amb tons més sofisticats, com el bordeus. Vam veure peces de punt, polos, faldilles de llana i niló que juguen amb els contrastos de materials, pantalons cargo de tall elegant i algun vestit llarg. Entre els assistents, Ed Westwick, actor de la sèrie Gossip Girl.

I per finalitzar, un altre aniversari, el 30è de Dsquared2. Uns quants dies abans de l’esdeveniment, els seus fundadors, els bessons Dean i Dan Caten, convidaven amb una carta manuscrita els assistents al seu esperat xou. "Al llarg de tres dècades, hem construït la nostra creativitat amb una audaç individualitat, un valor que ha conformat la nostra marca i definit el nostre viatge", deien els canadencs.

Desfilada amb cotxes

Notícies relacionades

Aquesta personalitat es va mostrar en tota la seva esplendor en una performance que va estar perfectament coreografiada. En un escenari que emulava alhora un barri i un night club, van aparèixer cotxes des dels quals baixaven tops masculins i femenines (com Irina Shayk o Isabeli Fontana), patinadors, cowboys, fans del glam rock amb plataformes impossibles, dives amb escotadíssims vestits de nit i molt, molt denim desconstruït.

L’última protagonista va ser Naomi Campbell, abans que entrés en escena un cotxe de policia en el qual la mítica actriu Brigitte Nielsen va detenir el duo de dissenyadors. I si el matí va començar amb una orquestra clàssica, la nit va acabar amb l’actuació de les raperes JT i Doechii (guardonada en els Grammy 2025) i una inoblidable festa.