Un ‘software’ per donar el torn en hospitals i ofertes als súpers
Fa anys que Nsign.tv creix de 20% en 20% amb una plataforma per gestionar i mostrar des dels torns als hospitals fins a les ofertes als supermercats que ha arribat a 25 països.

"Som una companyia de tecnologia que ha anat a la inversa de les companyies de tecnologia". Toni Viñals decideix començar per aquí el relat de la història de la seva empresa. Es refereix a haver anat creixent pacientment, fent madurar el seu producte a poc a poc fins a arribar a aquest moment "màgic per al sector" amb una proposta robusta i que ja té experiència amb desenes de companyies referents en el que fan. Si a aquesta trajectòria se suma un mercat "receptiu" i que ja entén la seva proposta de valor, Viñals sent que el seu Nsign.tv ho té tot a l’abast per convertir-se "en una de les eines referents a escala mundial per digitalitzar espais físics".
Tirant curt, amb això somia aquest empresari català, que va fundar l’empresa fa 12 anys i que continua sent el seu principal accionista. En el capital consten ell i algun altre inversor independent minoritari. Com a directora general l’acompanya des de fa uns anys Mónica Fernández Bové, cofundadora de la fundació Mobile World Capital i del congrés 4YFN (vinculat al Mobile World Congress). Viñals venia de l’univers de les impressores de gran format i de viure de primera mà com de cara i poc operativa era la impressió d’anuncis o comunicacions corporatives en paper. Ell va veure clar, ara fa més d’una dècada, que el futur seria comunicar-se mitjançant pantalles, així que va desenvolupar un aplicador per gestionar el contingut que es mostraria en aquests suports. És a dir, el seu negoci és que les empreses paguin una quota al mes per poder utilitzar aquesta plataforma mitjançant la qual gestionen els continguts que apareixeran en aquests suports.
Al primer gran grup que va convèncer va ser Areas, la companyia que opera milers de restaurants i comerços en carreteres, estacions i aeroports de tot el món. "Tenien molta operativa al llarg de l’AP-7 i l’AP-2, des de la Jonquera fins a València, i canviar tots els anuncis era un cost enorme", recorda Viñals, que amb la seva proposta va abaixar el cost gairebé a zero. Tan bé va encaixar la idea de digitalitzar tot allò, que han anat creixent sota la seva guia per França i els Estats Units.
En l’actualitat, Nsign.tv té oficines a Barcelona, Mèxic i els Estats Units, però la seva plataforma s’utilitza en gairebé 25 països, com Portugal, França i Alemanya, a més d’Espanya. Perquè després d’Areas van venir Aldi, Ametller, Bon Preu, Burger King a Alemanya, Cinépolis, Domino’s Enrique Tomás, GoodNews, PizzaMarket, Plusfresc, Porcelanosa, Turris... i fins l’Hospital de la Vall d’Hebron, que utilitza la seva tecnologia per gestionar les pantalles de concessió de torns a les sales d’espera.
Els ha ajudat –opina Viñals- que el preu de les pantalles sigui cada vegada més assequible i que la tecnologia led faci que cada vegada es puguin fer més filigranes dins d’un comerç. També que el teixit comercial de seguida hagi vist el valor en la seva proposta. I que quan aquests negocis digitalitzen aquest tipus de qüestions, diu, no tornen mai enrere.
Així acaba el 2024 amb vuit milions d’euros de facturació, un creixement del 20% respecte a l’any previ. És el percentatge que comença a ser habitual en els seus balanços de final d’any. "El nostre objectiu ara és consolidar els EUA, ens vam passar tot l’any passat desenvolupant un pla estratègic només per als EUA, un país que sap molt de tecnologia i de comunicar a través de la pantalla, però que està poc desenvolupat quant a casos d’ús", afirma Viñals. De fet, el 10% de la seva facturació actual ja ve d’aquest mercat. "La nostra visió és que Nsign.tv sigui la plataforma líder per gestionar la comunicació en espais físics", acaba.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- Metro de Barcelona Adjudicades per 48 milions les obres de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord de l’L9
- Salut Aquestes són les conseqüències d'utilitzar la mateixa roba interior dos dies seguits
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump