La consciència i la càmera

La consciència i la càmera
1
Es llegeix en minuts
Quim Casas

L’ estrena de Lee Miller arriba quan a Barcelona, a FotoNostrum, s’exhibeixen més d’un centenar de les seves fotos sota el títol de Cròniques de guerra. La pel·lícula protagonitzada per Kate Winslet se centra en aquell període vital, el del fotoperiodisme en un conflicte bèl·lic. S’inicia el 1977, amb l’entrevista que li fa el seu fill i el descobriment de fotos inèdites de la seva mare. I els records d’ella reposen en esdeveniments ocorreguts a la Costa Blava, el 1938, quan la Segona Guerra Mundial era un rumor i Miller va fer el trànsit de musa i model al de fotògrafa de moda. Segueix el 1940, a Londres, amb les tensions a la revista Vogue entre Miller i Cecil Beaton, la relació amb la seva parella, Roland Penrose, i, sobretot, l’inici de la gran amistat amb David Scherman, fotògraf de Life i qui la va fotografiar a la banyera del pis d’Adolf Hitler a Múnic.

1944: Normandia. 1944: París alliberada. 1945: el front alemany, els camps d’extermini. El relat captura tots aquells moments essencials, els més coneguts. El film està sempre del costat de Miller, de les seves decisions, del seu feminisme en l’acció. És un film sobre la consciència de la càmera, sobre els fets devastadors de la primera meitat del segle XX que l’ull humà va veure a través d’aquesta càmera.

Notícies relacionades

‘Lee Miller 

Ellen Kuras (Estrena: 7/3/2025)