Outer Gin, la ginebra interplanetària
El destil·lat, amb recepta basada en l’astrobotànica i creada per dos joves emprenedors de Sabadell i Manresa, s’expandeix cap a Madrid i Singapur. El seu envàs d’acer ja ha aterrat a Amazon.

Un dia, Marc Valls i Guillem Vilà, dos joves emprenedors, es van preguntar "de què tenia gust el futur". I, després d’un estudi de més de dos anys, creuen haver embotellat una resposta. L’abril del 2024 va néixer Outer Gin, la seva ginebra amb vocació interplanetària que té un peu al Vallès Occidental i l’altre al Bages. En menys d’un any ha travessat fronteres, terrestres i atmosfèriques.
¿La seva última fita? Aterrar a Amazon, un pas que, segons ells, suposa un punt d’inflexió de la marca. El mes de maig passat, Outer ja havia arribat als 9.000 metres d’altitud a bord del coet Lucid, desenvolupat per un equip de nou estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). En els últims mesos ha desembarcat a Singapur i Madrid.
Marc Valls, veí de Sabadell, prové de l’ecosistema de les empreses emergents. Guillem Vilà, de Manresa, ha crescut entre barres i fogons i és propietari de Glaç, una cocteleria de la seva ciutat. Dos perfils complementaris que, junts, han donat forma a un destil·lat que, en les seves paraules, "no només desafia la gravetat, sinó també l’statu quo de les ginebres tradicionals".
"El mercat està saturat de referències que sempre han mirat cap a la tradició. Nosaltres hem decidit fer just el contrari: projectar-nos cap al futur", explica Valls, convençut que la diferenciació passa per la innovació.
El repte que es van plantejar els dos joves fa menys d’un any és que Outer Gin seria "diferent" i "futurista". Per començar, el seu envàs, un dels pilars de la marca, no és de vidre. La seva ampolla està dissenyada en acer, un material "infinitament" reciclable i valoritzable, és a dir, que té un valor monetari després de ser reciclat diverses vegades, segons expliquen els seus propietaris. A més, asseguren que "ha superat proves extremes". A tall d’exemple, el Guillem explica que resisteix una caiguda des d’un tercer pis. I no es trenca. Asseguren haver-ho provat.
Un segon pilar, i com no podia ser de cap altra manera, és el líquid. La seva recepta es basa en l’astrobotànica, l’estudi de plantes capaces de sobreviure en les condicions de l’espai. Els fundadors van decidir utilitzar astrobotànics al seu destil·lat, plantes que han sigut provades en condicions espacials i han resultat ser capaces de créixer. Entre elles destaquen l’angèlica i el coriandre, totes dues testades a l’Estació Espacial Internacional. "Si podem cultivar aquests ingredients a l’espai, podem beure Outer en qualsevol lloc de l’univers", fa broma el Marc.
Des de l’inici, Outer s’ha autofinançat. El Marc i el Guillem van posar 60.000 euros de capital social per impulsar-se. En el dia d’avui porten ja invertits més 200.000 euros i estan en contacte amb distribuïdores de França i Itàlia per continuar la seva expansió a Europa. El següent objectiu és el Regne Unit, un país amb una immensa tradició en la fabricació de ginebres, on somien posicionar-se com una referència innovadora. Preguntats per la facturació fins al moment, de moment prefereixen no revelar la xifra.
Actualment, Outer es troba en aproximadament 80 cocteleries, bars o botigues. Algunes de les més conegudes són Gin Palau a Sarrià (Barcelona), Dry Martini a l’Eixample, Bobby Gin a Gràcia (Barcelona), La Llagosta a Llafranc, La Borda del Ceretà a Puigcerdà i la famosa cocteleria Caracortada a Madrid.
Al coet
El juny del 2024 Outer va pujar a bord del coet Lucid, el primer d’un equip espanyol a participar en la prestigiosa competició Spaceport America Cup, a Nou Mèxic (Estats Units). "Ens deien que sonava molt a màrqueting, però això de l’espai ens ho prenem seriosament. Ens ho creiem", explica el Marc. I tant, que ho van fer. La ginebra va ser part de la càrrega experimental.
Amb una estètica que, segons el Guillem, "està cuidada fins a l’últim detall" i una història que sembla sortida d’una pel·lícula de ciència-ficció, Outer ha posat rumb a la internacionalització. Al novembre va desembarcar a Singapur, una plaça estratègica on el seu concepte ja està començant a captar els primers clients interessats.
Notícies relacionadesA més, han aterrat a Amazon fa només tres setmanes. "Si volem que la ginebra arribi a l’espai, el mínim és que pugui trobar-se a qualsevol racó del planeta", afirmen. La presència a Amazon també "ha facilitat que bars i cocteleries de tot Espanya, que mai havien tingut contacte amb la marca, puguin accedir-hi fàcilment", asseguren.
Amb la vista posada en noves fases, el projecte no s’atura aquí. Entre els seus plans hi ha donar una beca a un estudiant d’alguna universitat prestigiosa en astrobotànica d’àmbit internacional, per tal que la seva tesi perfeccioni la recepta original i, en última instància, aconseguir la producció íntegra de la ginebra a l’espai. "El pas lògic és destil·lar fora de la Terra", conclouen aquests dos emprenedors amb un somriure que no amaga la seva ambició.
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya
- Garatge clausurat Barcelona construirà 240 pisos a partir del 2027 en un solar de la Diagonal desallotjat per conflictiu
- Els metges de capçalera receptaran esport a Catalunya
- BARCELONEJANT L’altra opa amistosa de Telefónica al Sabadell
- Operació antiterrorista Els missatges de la dona de la cèl·lula gihadista desarticulada a Barcelona: «Els declararem la guerra i els separarem el cap del cos»
- Ayuso surt com a favorit la Tirrè-Adriàtic que avui comença
- Espanya tanca l’Europeu amb una gran plata en el 4x400 masculí
- Marcelinho Huertas demostra talent en un Palau frustrat
- El Barça goleja en el seu 100è partit al Johan Cruyff
- El Getafe remunta i deixa l’Atlètic sense liderat en un final letal (2-1)