Microsoft escull BCN per situar el seu ‘hub’ de vendes digitals
La multinacional contractarà 200 persones en els pròxims mesos per donar servei des del 22@ a 13 països europeus, entre els quals destaquen Espanya, Itàlia, Alemanya, Àustria, Bèlgica i Suècia.

Barcelona serà la tercera pota sobre la qual es recolzarà Microsoft per fer créixer a Europa, el Pròxim Orient i l’Àfrica el seu negoci de vendes digitals. Es tracta de la unitat que, formada per especialistes tècnics i perfils comercials, s’encarrega d’ajudar les companyies a adoptar i desplegar les seves solucions. Fins ara ho feia només amb dos centres, un a Dublín (Irlanda) i un altre al Caire (Egipte), però la tecnològica va anunciar ahir l’obertura d’un tercer a Barcelona.
Es tracta d’un hub des d’on proporcionarà aquests serveis per a les organitzacions de 13 països, de les quals, fins ara, s’encarregava el centre irlandès. Són Alemanya, Àustria, Bèlgica, Dinamarca, Finlàndia, Itàlia, Luxemburg, Noruega, els Països Baixos, Portugal, Suècia i Suïssa, a més d’Espanya.
La infraestructura es posa en marxa amb una plantilla inicial de 44 persones (la majoria dones, segons va emfatitzar l’empresa en un comunicat), però la intenció és arribar a les 250 durant els pròxims mesos. "La companyia està reclutant professionals amb diferents perfils, incloent-hi especialistes tècnics, arquitectes cloud i especialistes en solucions, per cobrir les posicions obertes", va afirmar la companyia.
Desenvolupadores de videojocs
El lloc triat per orquestrar aquest equip és un edifici d’oficines propietat de Colonial, situat al districte 22@. Està exactament en el número 150 del carrer de Ciutat de Granada, on també hi ha les desenvolupadores de videojocs King (responsable del Candy Crush) i Activision (Call of Dutty), totes dues propietat de Microsoft. Són 17 plantes en total, cadascuna amb 1.800 metres quadrats, de les quals Microsoft se’n quedarà una de sencera per al hub de vendes digitals.
Si s’escull Barcelona com a seu d’aquest nou hub és perquè veuen la capital catalana com "una de les ciutats més vibrants pel que fa a la generació i atracció de talent digital", addueixen des de Microsoft, citant un dels informes que elabora la fundació Mobile World Capital.
L’últim té detectats 160 hubs digitals a Catalunya (la majoria a Barcelona), que generen un volum de negoci de 2.800 milions d’euros. A més, aquesta organització nascuda al caliu del Mobile World Congress, també analitza anualment el volum de persones que es dediquen a la indústria tecnològica a Catalunya. Encara no estan disponibles les dades oficials del 2024, però l’estudi a què s’aferra Microsoft respecte al 2023 parla de gairebé 125.000 professionals digitals. Això significa que entre un any i l’altre, la comunitat va guanyar 13.500 treballadors en aquest camp.
Notícies relacionadesEn 10 idiomes
"L’elecció de Barcelona com a seu d’aquest nou centre suposa una aposta de Microsoft per donar suport al desenvolupament del talent digital disponible a l’àrea, així com reforçar l’atractiu de la ciutat com a pol d’atracció de professionals de l’àrea de tecnologia de tot Europa", arrodoneix el director d’Empreses de Microsoft Ibèrica, David Hernández. En aquest sentit, el mig centenar de treballadors amb els quals es posa en marxa aquest centre representen nou nacionalitats diferents i, gràcies a això, oferirà els seus serveis en deu idiomes: espanyol, alemany, holandès, francès, italià, portuguès, noruec, danès, suec i finlandès.
- Segona oportunitat Vídeo | Cristina Serra no fa "cap comentari" sobre el seu retrobament amb Pep Guardiola a Barcelona
- Fenomen natural L’Àfrica s’està partint en dos: així quedarà
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Succés Amputen una mà a un jove en una baralla en un bar de l’Hospitalet
- Esports Marc André Ter Stegen desmenteix la infidelitat de la seva dona