La intel·ligència artificial del BSC embarca a Vueling

L’aerolínia del grup IAG i el centre de supercomputació barceloní col·laboraran per millorar la gestió del trànsit aeri i incrementar la personalització dels serveis als viatgers.

La intel·ligència artificial del BSC embarca a Vueling
2
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

Vueling i el Barcelona Supercomputing Center (BSC) van anunciar ahir la firma d’un acord que permetrà que l’aerolínia d’IAG desenvolupi solucions basades en la intel·ligència artificial, la supercomputació i la computació quàntica per millorar tant la seva operativa aèria com la personalització dels serveis als seus viatgers. Segons Vueling, el tracte amb el BSC posa la companyia aèria "a l’avantguarda de la transformació digital i tecnològica". L’aerolínia assegura que aquesta col·laboració permetrà a les dues entitats "treballar de manera conjunta en la identificació de reptes tecnològics clau i en el desenvolupament de solucions innovadores" que no només els serveixin a tots dos, sinó que es puguin aplicar a la indústria de l’aviació en general.

Personalitzar l’experiència dels passatgers a bord o bé en la compra dels bitllets són altres aspectes que es podran treballar gràcies a la intel·ligència artificial impulsada de la mà del centre de supercomputació barceloní. Així, per exemple, Vueling, amb l’assessorament del BSC, ha pogut iniciar un treball per obtenir dades específiques sobre condicions meteorològiques en l’espai aeri entorn de l’aeroport de Barcelona-el Prat, com tempestes, forts vents o fins i tot la calitja, que funciona des de finals de l’any passat.

La intenció és millorar encara més la precisió de les dades i aplicar-les en la planificació operativa de la companyia, cosa que permetrà optimitzar les rutes de vol i proporcionar informació més detallada als passatgers sobre les condicions meteorològiques que poden afectar el seu viatge, "així com anticipar-se a potencials eventualitats", assegura l’aerolínia.

Gràcies a l’acord entre Vueling i el BSC també s’estudiarà la implementació de models de llenguatge desenvolupats internament per optimitzar processos i l’experiència del client. S’exploraran iniciatives relacionades amb l’ús d’algoritmes basats en la computació quàntica per avaluar-ne el rendiment en comparació amb la computació digital tradicional, i aprofundir en l’anàlisi de dades per aconseguir una "hiperpersonalització aplicada a l’experiència del client, per anticipar-se amb precisió a les seves necessitats".

Col·laboració publicoprivada

Notícies relacionades

L’acord entre Vueling i el BSC s’emmarca en el programa BSC Connects, una iniciativa del centre de la capital catalana per accelerar la col·laboració publicoprivada en l’àmbit de la IA i la supercomputació. Aquest programa permet a les empreses accedir al coneixement i tecnologia del BSC, als seus programes de formació i aplicar la capacitat computacional del superordinador MareNostrum 5 per promoure el desenvolupament de solucions innovadores que donin resposta als seus reptes de negoci.

"L’acord amb el BSC representa un pas decisiu en la nostra estratègia d’innovació i transformació digital. Treballar de la mà amb un referent en supercomputació i tecnologies disruptives reforça el nostre compromís d’adoptar solucions d’avantguarda que potenciïn la nostra eficiència operativa i continuïn millorant l’experiència dels nostres clients", observa el director d’IT de Vueling, Javier Álvarez. La responsable d’Innovació i Desenvolupament de Negoci del Barcelona Supercomputing Center, Mariona Sanz, ha destacat que uns dels objectius del centre d’investigació és "acostar a empreses com Vueling tot el coneixement i tecnologia del BSC, ajudant-les a transformar els seus negocis amb solucions innovadores i a anticipar els desafiaments tecnològics del futur".